„Nemusí být Vánoce, abyste si mohli dát kapra“. Tak zní heslo nové – už třetí – kampaně ministerstva zemědělství s názvem „Týden s kaprem“. Jejím cílem je zvýšit objem konzumace sladkovodních ryb v Česku. Resort za kampaň zaplatí zhruba sedm milionů korun.
Jezte kapry! nabádá znovu ministerstvo zemědělství
Další způsob rybí propagace v Česku měl být efektivnější a levnější. Zda současná akce někoho osloví a jak by se měl v závislosti na ní nákup ryb zvednout, úřad zatím nechce odhadovat. Týden s kaprem stál zatím 725 tisíc korun. V podobném duchu má ale navazovat i další akce „Ryba na talíři“.
Pro tyto účely si už ministerstvo za 1,7 milionu korun koupilo propagační automobil, který by měl během léta objet přibližně 40 destinací napříč celou Českou republikou.
V roce 2014 ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL) zrušil marketingový projekt na podporu konzumace sladkovodních ryb za 60 milionů korun bez DPH. Kampaň tehdy označil za nehospodárné plýtvání penězi, navíc ve chvíli, kdy se po předchozí kampani na Rybu domácí v hodnotě 178 milionů prodeje ryb v zásadě nezměnily. Utrácení kritizoval i Nejvyšší kontrolní úřad.