Německý automobilový koncern Volkswagen zatím v Evropě opravil méně než deset procent z 8,5 milionu naftových vozů, kterých se na tomto kontinentu týká skandál kolem manipulací s měřením emisí. Uvedla to v pondělí podle agentury Reuters sama firma. V těchto dnech uplynul rok od propuknutí skandálu.
Emisní skandál: Volkswagen zatím v Evropě opravil jen malou část aut
Podle manažera VW Manfreda Borta, který má svolávání naftových aut v Evropě na starosti, bylo doposud opraveno něco přes půl milionu vozů.
Volkswagen loni v září přiznal, že po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. Aféra se týká mimo jiné asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto.
V České republice začal Volkswagen naftové automobily kvůli emisní aféře svolávat v květnu. Celkově by mělo být v Česku do servisů povoláno asi 58 tisíc vozů Volkswagen, Audi a Seat a přibližně 106 tisíc škodovek.
Firma kvůli skandálu čelí řadě žalob, mimo jiné ze strany investorů a spotřebitelů. Analytik Frank Schwope ze společnosti NordLB v létě odhadl, že skandál bude stát automobilku 25 miliard až 35 miliard eur (zhruba 676 miliard až 946 miliard Kč).
Bentley a Lamborghini na autosalon nepojedou
Na letošním autosalonu v Paříži budou chybět superluxusní značky Bentley a Lamborghini ze skupiny Volkswagen. Německý koncern omezuje výdaje na automobilové výstavy, protože se potýká s rozsáhlými náklady na řešení emisního skandálu.
Pařížský autosalon začíná příští týden a veřejnosti budou jeho brány otevřeny od 1. do 16. října. Prezentace na autosalonech často stojí miliony eur, protože jednotlivé značky se velkolepou podívanou snaží zastínit konkurenci.
Značka Bentley v pondělí uvedla, že se hodlá zaměřit na menší akce umožňující bezprostřednější oslovení potenciálních zákazníků. Značka Lamborghini nyní podle svého prohlášení reviduje přístup k autosalonům.