Plzeň - Nová plně automatická dopravní ústředna umožní v Plzni rychlejší průjezd aut městem. Má také usnadnit i řešení dopravních kolapsů. Investice do modernizace celého systému přesáhla částku patnáct milionů korun a podle města byla nevyhnutelná, původní zařízení už dosluhovalo. Automatizovaný systém řízení dopravy funguje v Plzni už od roku 1996.
V Plzni mají nový systém řízení světelných křižovatek
Původní ústředna už ale nestačila kapacitou ani úrovní programu. Její stále častější výpadky začaly způsobovat v plzeňském provozu velké komplikace.
„Nedokázala úplně stoprocentní spolupráci s novými typy řadičů, což se projevovalo delší dobou odstraňování poruch. Samozřejmě také častější poruchovostí samotné dopravní ústředny,“ uvedl specialista světelné signalizace Správy veřejného statku města Plzně Josef Brůha.
V roce 1996 bylo na automatizovanou dopravní ústřednu napojeno 32 semaforů a dnes už řídí 71 světelných křižovatek. V Plzni jich mají celkem 92.
Nový centrální mozek křižovatek reaguje na hustotu provozu a plynule upravuje přepínání jednotlivých signálních programů. „To všechno běží automaticky a obsluha zasahuje pouze v případě, že jsou nějaké mimořádnosti,“ doplnil Brůha. Většinou se vše opravuje do 20 minut. Nově upravený systém poskytuje komfortnější služby.
Systém pomáhá třeba hasičům a záchranářům, kdy umožňuje naprogramování trasy jejich rychlého průjezdu. Uložená data můžou navíc policisté využít i při řešení dopravních nehod. Do nového systému řízení dopravy investovalo město 15,5 milionu korun.