Česká sopranistka Kateřina Kněžíková získala v Londýně prestižní cenu BBC Music Magazine Awards, která se udílí za klasickou hudbu. Se svým albem Phidylé vyhrála v kategorii „Vocal“. Ocenění je druhou nejvýznamnější hudební britskou cenou v oblasti vážné hudby po „Oscarech klasické hudby“, které udílí měsíčník Gramophone. „Skvělé album Phidylé dává vyniknout úchvatnému tónu jejího hlasu ve skladbách doprovázených orchestrem,“ napsal o Kněžíkové časopis BBC Music Magazine.
Sopranistka Kateřina Kněžíková získala prestižní cenu BBC Music Magazine Awards
Sólistka Národního divadla Kněžíková natočila nahrávku Phidylé pod taktovkou Roberta Jindry a za doprovodu Janáčkovy filharmonie Ostrava u společnosti Supraphon. Album je sestaveno z písní z přelomu 19. a 20. století od Bohuslava Martinů, Henriho Duparca, Maurice Ravela či Karola Szyanowského, uvedlo Národní divadlo v tiskové zprávě. Devětatřicetiletá Kněžíková se vedle koncertního repertoáru věnuje také opeře.
Hlavní cenu večera – nahrávku roku – si odnesl rusko-německý klavírista Igor Levit za své album „On DSCH“, které spojuje díla Dmitrije Šostakoviče a skotského skladatele Ronalda Stevensona.
Ceny BBC Music Magazine Awards se udělují od roku 2006. O výhercích v hlavních kategoriích rozhoduje veřejné hlasování, mimo to se uděluje také řada zvláštních cen poroty. Ceny za letošní 16. ročník byly vyhlášeny v londýnské koncertní síni Kings Place.
V minulosti získal cenu i klavírista Kahánek nebo Smetanovo trio
V dubnu 2017 získala cenu britského časopisu BBC Music Magazine v kategorii komorní hudby kompletní nahrávka klavírních trií Bohuslava Martinů v podání Smetanova tria. Tuto cenu získalo Smetanovo trio podruhé po deseti letech. V roce 2007 k němu putovala cena rovněž v kategorii komorní hudby za nahrávky klavírních trií Antonína Dvořáka. V témže roce bylo oceněno také Kvarteto Pavla Haase, a to jako objev roku.
V roce 2020 získal cenu český klavírista Ivo Kahánek v kategorii koncertní hudby za album klavírních koncertů Antonína Dvořáka a Bohuslava Martinů. Album nahrál o rok dříve spolu s Bamberskými symfoniky pod vedením dirigenta Jakuba Hrůši pro Supraphon. Hrůša se podílel také na nahrávce, která byla letos nominována v kategorii „Concerto“.