Praha - Oživit slávu, na kterou vlastně nikdy nedošlo, chce skupinka bývalých zaměstnanců někdejšího Ústavu pro výzkum motorových vozidel. Před 41 lety v něm vyvinuli auto, které se svým vzhledem a charakterem zcela vymykalo prostředí komunistického Československa. Podle ústavu neslo zkratkové označení UVMV 1100 GT a s obdivem se v roce 1970 setkalo i na autosalonu v Ženevě. Jenže na plánovanou výrobu nedošlo. Jeho tehdejší tvůrci se nyní rozhodli vytvořit repliku tohoto auta.
Pamětníci oživují autolegendu ze 70. let
Kupé 1100 GT vypadalo v porovnání s tehdejšími auty socialistické produkce naprosto odlišně. Vznikalo v době pražského jara 68 a poprvé vyjelo v roce 70. Na světových autosalonech tehdy vzbudilo obrovský zájem. Na svou dobu a poměry v Československu mělo i plastovou nádrž, lepená skla nebo nastavitelný volant. Vývoje kupé se přitom neúčastnila mladoboleslavská Škodovka, která pracovala na vlastním.
Úspěšný pokus sestavit zapomenutý model se podařil Karlu Horníkovi v roce 1991. Automobil však budil zájem i nadále. Bývalí zaměstnanci ústavu nyní chtěli koupit původní prototyp, majitele však nedokázali kontaktovat. Rozhodli se proto postavit další repliku. Na vlastních kolech by auto mělo z garáže poprvé vyjet zhruba na konci roku, další dva roky bude ale podle jeho tvůrců trvat, než bude kompletně hotové.
- Model GT 1100 sestrojený v roce 1991 autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/26/2581/258028.jpg
- GT 1100 autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/26/2581/258026.jpg
- Model GT 1100 sestrojený v roce 1991 autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/26/2581/258027.jpg