Zábřeh (Šumpersko) - Elektrizace železniční trati ze Zábřehu do Šumperku, kterou dnes ukončila Správa železniční dopravní cesty, si vyžádala téměř 1,8 miliardy korun. Díky elektrizaci se také zvýšila rychlost, bezpečnost a komfort dopravy, uvedl ředitel olomoucké správy dopravní cesty Václav John. V úseku se snížila i ekologická zátěž. Železničáři mohli díky modernizaci trati začít nasazovat z Přerova či Olomouce přímé vlaky do Šumperku. Dříve cestující museli při cestě do Šumperku přestupovat v Zábřehu.
Dokončena byla elektrizace trati ze Zábřehu do Šumperku
„Dosavadní trať byla dopravně zastaralá, po stránce povodňových zabezpečení měla velmi výrazné problémy a samozřejmě, protože nebyla elektrifikovaná, nebyla navázaná na železniční koridor,“ uvedl ředitel olomoucké správy dopravní cesty.
Díky elektrizaci trati se cesta do Šumperku urychlila řádově o minuty. Podle Johna cílem investice ale nebylo až tak zrychlení provozu, nýbrž zvýšení komfortu cestování. Železničáři se dále rozhodli investovat do modernizace úseku z ekologických důvodů, elektrická dráha je šetrnější k životnímu prostředí než motorová.
Součástí stavby, která začala v polovině roku 2008, byla kromě elektrizace trati také rekonstrukce zabezpečovacích zařízení, mostů a kolejí či výstavba protihlukových stěn.
Elektrizace trati Zábřeh - Šumperk