Olomouc – Úředníci z olomouckého magistrátu se začali stěhovat do nových prostor. Do budovy Namiro v Hynaisově ulici se během srpna jako první přesune zhruba stovka úředníků z celkem šesti odborů magistrátu nebo jejich částí. Důvodem je hlavně snaha koncentrovat jednotlivá pracoviště na jedno místo, aby měli lidé jednodušší vyřizování. Roční nájem budovy bude stát 19 milionů korun.
Magistrátní úředníci se začali stěhovat do nové budovy
Kanceláře v domech ze 16. století, které spíše připomínaly byty, teď úředníci odboru školství vymění za klimatizovanou modernu. „Opouštíme budovu, ve které jsme byli 15 let, velice se nám tady líbilo, už jenom to, jak je situovaná. Přišlo nám to víc takové rodinné, milé, příjemné,“ říká Naděžda Bučková, úřednice olomouckého magistrátu.
Budova Namiro sice není přímo v historickém centru města, v jejím sousedství už ale některé odbory magistrátu sídlí. Obyvatelé Olomouce si stěhování úředníků do jedné budovy pochvalují, od náměstí to není daleko, navíc bude v suterénu parkoviště.
Pronájem kanceláří, do kterých se v průběhu příštích měsíců nastěhují asi dvě stovky úředníků, stojí 19 milionů ročně. Podle vedení města by ale rekonstrukce historických domů vyšla dráž. Jeden dům už město prodalo, zbavit se chce i ostatních čtyř. S tím ale nesouhlasí opozice, raději by je pronajímala.
Magistrát chce v budoucnu pro své úředníky získat i prostory v sousední budově, kde dosud sídlí stomatologie.