TÉMA

Zabezpečovací zařízení

Říjnovou srážku vlaků na Slovensku způsobila chyba strojvůdce

Říjnovou srážku dvou rychlíků na východním Slovensku způsobila chyba jednoho ze strojvůdců, který se soupravou projel na červenou. Vyplývá to z výsledků vyšetřování kolize příslušným orgánem ministerstva dopravy, sdělil ministr dopravy Jozef Ráž. Potvrdil tak dřívější informace o pravděpodobné příčině nehody, při které se zranily desítky lidí.
18. 11. 2025|

V Praze o prodlouženém víkendu opět nepojede metro na lince C

Kvůli výměně pražců nepojede od soboty do pondělí v Praze metro na lince C mezi stanicemi Hlavní nádraží a Pražského povstání. Výluky na lince C jsou v posledních letech poměrně časté, a to kvůli výměně pražců, modernizaci zabezpečovacího zařízení a rekonstrukci stanice Florenc.
12. 11. 2025|

O víkendu nepojede metro A mezi stanicemi Dejvická a Želivského

O nadcházejícím víkendu nepojede v Praze kvůli modernizaci zabezpečovacího zařízení metro na lince A mezi stanicemi Dejvická a Želivského, informovala mluvčí pražského dopravního podniku (DPP) Aneta Řehková. Podnik v době výluky zavede náhradní tramvajovou dopravu a posílí tramvajovou linku číslo 26.
25. 9. 2025|

V Praze nejezdí metro C mezi stanicemi Hlavní nádraží a Vltavská

Linka C pražského metra tuto neděli nejezdí mezi stanicemi Hlavní nádraží a Vltavská. Důvodem k celodenní výluce je pokračující rekonstrukce stropní desky ve stanici Florenc. Cestující mohou použít náhradní tramvajovou dopravu. Znovu se trasa C rozjede v celé délce v pondělí ráno.
7. 9. 2025|

Výluka metra C se o víkendu prodlouží až do Holešovic

V části pražského metra C pokračuje výluka kvůli modernizaci zabezpečovacího zařízení. Od minulé soboty nejezdí vozy mezi stanicemi Chodov a Muzeum, o nadcházejícím víkendu bude výluka prodloužena až na Nádraží Holešovice. V době, kdy bude metro mimo provoz, mohou cestující využít náhradní autobusovou dopravu s označením XC. Současně jsou prodlouženy nebo posíleny některé pravidelné autobusové linky.
8. 8. 2025|

Velká výluka od soboty ochromí metro C

Pražské metro C čeká další přerušení provozu. Kvůli modernizaci zabezpečovacího zařízení nepojedou od soboty 2. srpna soupravy mezi stanicemi Chodov a Muzeum. Cestující mohou v tomto úseku místo metra využít náhradní autobusovou dopravu XC a tramvaj 36. Příští víkend na to naváže ještě omezení v úseku Chodov – Nádraží Holešovice.
1. 8. 2025Aktualizováno1. 8. 2025|

V části trasy metra C začala čtyřdenní výluka

Cestující v pražské MHD musí od čtvrtka počítat s čtyřdenní výlukou metra v části trasy C. Kvůli postupné výměně pražců ve čtvrtek a v pátek nepojede metro mezi stanicemi Pražského povstání a Nádraží Holešovice a o víkendu od I. P. Pavlova k Nádraží Holešovice. Po dobu obousměrného přerušení provozu metra budou ve vyloučeném úseku zajišťovat dopravu autobusy s označením XC.
3. 7. 2025|

Výpadek ETCS zkomplikoval provoz vlaků

Železniční provoz na koridorových tratích v Česku komplikoval od sobotního rána asi šest hodin rozsáhlý výpadek zabezpečovacího zařízení ETCS. Podle mluvčího drážních hasičů Martina Kavky byl příčinou nefunkční GSM-R signál, který spravuje externí dodavatel. Závadu se podařilo odstranit kolem 10:45.
15. 3. 2025Aktualizováno15. 3. 2025|

Krádež kabelů narušila provoz vlaků přes pražský Smíchov. Od půl osmé jezdí zas bez omezení

Krádež kabelů zabezpečovacího zařízení ve stanici Praha-Smíchov omezila v pondělí ráno provoz vlaků. Spoje od Berouna směřující do Prahy nejdříve končily v Radotíně, od 6:00 jezdily po jedné traťové koleji. Z Radotína na Smíchov musely České dráhy (ČD) zavést náhradní autobusovou dopravu. Provoz byl obnoven v 7:30 bez omezení, postupně má docházet k jeho stabilizaci. Provoz se ráno zastavil též na trati mezi Říčany a Hostivaří, v Uhříněvsi srazil vlak člověka.
10. 6. 2024Aktualizováno10. 6. 2024|

Na trati z Plzně do Chebu je hotový zabezpečovací systém za miliardu

Správa železnic (SŽ) dokončila na hlavní trati z Plzně do Chebu instalaci zabezpečovacího systému za více než miliardu korun. Celoevropský systém ETCS, který zajišťuje provoz vlaků mezi odlišnými soustavami národních železnic, tak po čtyřech letech výstavby zajišťuje bezpečný provoz na významné části třetího tranzitního koridoru.
2. 11. 2023Aktualizováno2. 11. 2023|

Oprava koridoru u Otrokovic potrvá až do konce srpna, vlaky budou dál nabírat zpoždění

Do konce srpna musejí cestující počítat se zpožďováním vlaků na železničním koridoru u Otrokovic na Zlínsku. Tak dlouho potrvá podle Správy železnic (SŽ) obnova zabezpečovacího zařízení ve stanici po úterním pochybení nákladního dopravce, který na dvoukolejné trati mezi Otrokovicemi a Tlumačovem poškodil trakční vedení.
10. 6. 2022|

Vlaky na Zlínsku kvůli poruše na trati stále nabírají zpoždění. Opravy mohou trvat týdny

Kvůli závadě na trakčním vedení některé vlaky na Zlínsku nabírají zpoždění. Za zkrat a stržení vedení může úterní pochybení nákladního dopravce, který nerespektoval návěstidlo. Na trati mezi Napajedly a Tlumačovem je podle mluvčího Správy železnic (SŽ) Dušana Gavendy od čtvrtečního rána obnovený dvoukolejný provoz. Kvůli poškození zabezpečovacího zařízení je však doprava omezená a vlaky se mohou při průjezdu zpozdit i v řádu desítek minut. Nefungují i některé přejezdy.
9. 6. 2022|

Nebezpečný přejezd u Kamenného Újezdu dostal moderní zabezpečení. Dočkají se i další

Správa železnic zmodernizovala další nebezpečné přejezdy. Závor a moderního zabezpečení se dočkal například přejezd na jihu Čech u Kamenného Újezdu. Na Vysočině v úseku mezi Moravskými Budějovicemi a Okříškami se chystají úpravy dalších čtyř přejezdů. Za devět měsíců letošního roku došlo na těchto místech v České republice  k více než sto dvaceti nehodám. Zemřelo při nich třiadvacet lidí.
7. 10. 2021|

Místo metra jezdí do pražských Letňan jen autobusy, dopravní podnik vyměňuje zabezpečení

Pražské metro nejezdí ve svém nejsevernějším úseku. Na víkend přerušil dopravní podnik provoz mezi stanicemi Ládví a Letňany na lince C, kde vymění zabezpečovací zařízení. Chybějící spoje v podzemí nahradí autobusová linka XC.
12. 6. 2021|

Místo metra jezdí z centra Prahy na Ládví tramvaje. Dopravní podnik opravuje zabezpečovací zařízení

V Praze nejezdí metro mezi stanicemi Florenc a Ládví. Dopravní podnik přerušil provoz na celý víkend, během kterého chce rekonstruovat staniční zabezpečovací zařízení ve stanici Nádraží Holešovice a vyměnit část pražců. Náhradou za metro jezdí tramvaje X-C, z Florence do Kobylis lze cestovat i linkami 3 a 24.
13. 2. 2021|

Závory byly nahoře, přes přejezd se přesto prohnala lokomotiva. Nejde o systémový problém, tvrdí Havlíček

Výstražná světla nesvítila, závory byly zvednuté a přesto přes přejezd u zastávky Oleško na Litoměřicku projela plnou rychlostí lokomotiva – jeden z novějších strojů s druhem elektromotoru, které měly před lety na českých tratích problém kvůli bludným proudům. Ministr dopravy ale odmítl, že by šlo o systémový problém. Správa železnic sice měla potíže i s dalšími třemi přejezdy, kde ale podle ministra už je příčina jasná a s incidentem na Litoměřicku nesouvisela.
25. 11. 2020|

Na část tratí, kde vše záviselo na strojvedoucích, se vrátí výpravčí

Správa železnic plánuje zvýšit zabezpečení většiny tratí, kde je nyní provoz řízen zjednodušeně a bezpečnost závisí především na strojvedoucích a jejich porozumění s dispečerem. Bez dalších úprav plánuje správa ponechat osmnáct z nynějších 80 úseků řízených podle předpisu D3, na další rozmístí výpravčí nebo alespoň zjednodušená návěstidla.
20. 8. 2020|

Stát zabezpečí tratě, ale i vozidla. Na vlakovou část ETCS slíbil Havlíček dvě miliardy ročně

Stát počítá s tím, že podpoří až dvěma desítkami miliard pořízení vlakové části evropského zabezpečovače do kolejových vozidel. Dopravci zatím do těchto zařízení investovali sami, České dráhy však kvůli vysokým nabídkovým cenám zrušily většinu tendrů, které vypsaly. Podle ministra dopravy Karla Havlíčka (za ANO) bude jeho úřad na vlakovou část ETCS dávat dvě miliardy ročně, na traťovou dalších pět miliard ročně přinejmenším do roku 2030.
29. 7. 2020|

Lokálky zabezpečíme, až bude celoevropský systém, říká Havlíček. Provizorní řešení odmítá

Ministerstvo dopravy neuvažuje o provizorním zabezpečení místních tratí, kde je dnes bezpečnost závislá především na lidech. Podle ministra Karla Havlíčka (za ANO) je potřeba počkat, až bude možné začít zavádět odlehčenou variantu jednotného evropského zabezpečovacího systému. Provizorní překlenutí té doby – jde nejméně o pět let – odmítl. Karel Havlíček hovořil o zabezpečení železnic v Událostech, komentářích.
11. 7. 2020|

Železnice bez parních lokomotiv? Nový zabezpečovací systém nás zlikviduje, bojí se jejich majitelé

Spolky, které provozují historické vlaky, se obávají nového zabezpečovacího systému, který zavádí Správa železnic (dříve SŽDC). Nejenže zařízení, která budou muset být v lokomotivách povinně, stojí miliony korun, do některých starých typů instalovat ani nejdou.
23. 1. 2020|
Načítání...