Na železniční trati mezi Šternberkem a Uničovem začala pětiměsíční výluka. Náhradní dopravu budou na této části trati z Olomouce do Šumperka až do 13. prosince zajišťovat autobusy. Během výluky dojde k elektrifikaci trati a navýšení její kapacity, což výrazně zrychlí spojení s krajským městem.
Mezi Uničovem a Šternberkem nepojedou do prosince vlaky
Jízdní doby autobusů po silnicích mezi Šternberkem a Uničovem budou delší než u vlaků, takže náhradní doprava bude organizována podle upraveného jízdního řádu.
Po dokončení modernizace budou moci vlaky jezdit rychlostí až 160 kilometrů v hodině. Půjde tedy o první regionální trať v Česku, která bude tuto rychlost umožňovat. Dosud zde mohly soupravy jezdit maximálně devadesátkou.
Jízdní doba osobních vlaků mezi Olomoucí a Uničovem se po modernizaci zkrátí na 26, respektive 28 minut. Ve špičkách pracovních dnů je doplní spěšné vlaky, které zvládnou cestu mezi oběma stanicemi za 17 minut.
Rekonstrukcí projdou i stanice a nástupiště
Projekt zahrnuje celkovou rekonstrukci železničního svršku a spodku mezi stanicemi Olomouc a Uničov. Ve všech stanicích a zastávkách vzniknou nová nástupiště, která umožní pohodlný nástup do nízkopodlažních elektrických souprav. Přístup na nově vzniklá nástupiště v Bohuňovicích, Šternberku a Uničově bude po centrálním přechodu. Projekt počítá také se zřízením přístřešků pro cestující, novým orientačním a informačním systémem i osvětlením stanic a přístupových cest.
V letech 2020 až 2022 je pak plánována elektrizace navazujícího úseku trati mezi stanicemi Uničov a Libina u Šumperka. Po této trati budou moci jezdit vlaky až stokilometrovou rychlostí.
Po celou dobu modenizace musí cestující počítat s dlouhodobými výlukami.