Mezi Uničovem a Šternberkem nepojedou do prosince vlaky

Na železniční trati mezi Šternberkem a Uničovem začala pětiměsíční výluka. Náhradní dopravu budou na této části trati z Olomouce do Šumperka až do 13. prosince zajišťovat autobusy. Během výluky dojde k elektrifikaci trati a navýšení její kapacity, což výrazně zrychlí spojení s krajským městem.

Dopravu mezi Uničovem a Šternberkem zajišťují autobusy
Zdroj: ČT24

Jízdní doby autobusů po silnicích mezi Šternberkem a Uničovem budou delší než u vlaků, takže náhradní doprava bude organizována podle upraveného jízdního řádu.

Po dokončení modernizace budou moci vlaky jezdit rychlostí až 160 kilometrů v hodině. Půjde tedy o první regionální trať v Česku, která bude tuto rychlost umožňovat. Dosud zde mohly soupravy jezdit maximálně devadesátkou.

Jízdní doba osobních vlaků mezi Olomoucí a Uničovem se po modernizaci zkrátí na 26, respektive 28 minut. Ve špičkách pracovních dnů je doplní spěšné vlaky, které zvládnou cestu mezi oběma stanicemi za 17 minut.

Na trati mezi Uničovem a Šternberkem začala dlouhodobá výluka
Zdroj: ČT24

Rekonstrukcí projdou i stanice a nástupiště

Projekt zahrnuje celkovou rekonstrukci železničního svršku a spodku mezi stanicemi Olomouc a Uničov. Ve všech stanicích a zastávkách vzniknou nová nástupiště, která umožní pohodlný nástup do nízkopodlažních elektrických souprav. Přístup na nově vzniklá nástupiště v Bohuňovicích, Šternberku a Uničově bude po centrálním přechodu. Projekt počítá také se zřízením přístřešků pro cestující, novým orientačním a informačním systémem i osvětlením stanic a přístupových cest.

V letech 2020 až 2022 je pak plánována elektrizace navazujícího úseku trati mezi stanicemi Uničov a Libina u Šumperka. Po této trati budou moci jezdit vlaky až stokilometrovou rychlostí.

Po celou dobu modenizace musí cestující počítat s dlouhodobými výlukami.