THQ Nordic koupila za 850 milionů české vývojářské studio, které stojí za populární hrou Kingdom Come: Deliverance

Rakouská společnost Koch Media, která patří firmě THQ Nordic, koupila české vývojářské studio Warhorse Studios. To stojí za úspěšnou počítačovou hrou Kingdom Come: Deliverance postavenou na realistickém pojetí středověku. Zaplatila za něj 33,2 milionu eur (přes 858 milionů korun). Většinovým vlastníkem studia Warhorse byl dosud finančník Zdeněk Bakala, jeho zakladateli pak hlavní vývojář Daniel Vávra a producent Martin Klíma. 

Hra Kingdom Come: Deliverance
Zdroj: Warhorse Studios

Hru, zasazenou do středověkého českého Posázaví, si za rok od jejího uvedení na trh pořídily více než dva miliony hráčů. 

„Začali jsme jako malý start-up s několika málo zaměstnanci, kteří byli natolik zapálení pro věc, že se přidali k této výzvě. Dosáhnutí mezinárodní úrovně je výsledkem dovednosti našeho týmu, důvěry a podpory našeho hlavního investora i nadšení našich fanoušků, kteří rozvoj Kingdom Come: Deliverance podpořili prostřednictvím serveru Kickstarter. Věříme, že spolupráce s THQ Nordic and Media nás opět posune dál v naší misi, jejíž cílem je přinést vzrušující hry našim zákazníkům a rozšířit hranice herního průmyslu,“ cituje zpráva zveřejněná na stránkách THQ Nordic šéfa Warhorse Studios Martina Frývaldského.

Ten zůstává i nadále na své pozici, stejně jako ostatní členové týmu – hlavní vývojář Daniel Vávra a producent Martin Klíma. Společnost THQ Nordic podle svého šéfa Larse Wingeforse hodlá českým vývojářům ponechat velkou míru nezávislosti. Společnost Warhorse bude nadále působit jako samostatné studio pod Koch Media.

„Motivace našich týmů k vytváření nových myšlenek v kombinaci s dříve nabytými zkušenostmi jsou pevným základem pro společné projekty, které budeme rozvíjet,“ citovaly HN generálního ředitele Koch Media Klemense Kundratitze.

Realizovaná koupě zahrnuje převzetí vývojářského studia i veškerých práv duševního vlastnictví.

Vývoj hry přišel na stovky milionů, patří mezi nejdražší v naší historii

Hra, která se odehrává v Čechách v době panování Václava IV., vznikla ve studiu Warhorse vývojáře Daniela Vávry (43), který už před více než 15 lety stál u zrodu asi nejúspěšnější hry českého původu, trilogie Mafia. Hned první den byla u mnoha obchodníků vyprodaná a týden od vydání se jí podle serveru Lupa.cz prodalo zhruba milion kusů.

Celkové náklady na vývoj hry se podle tvůrců pohybovaly v řádu stovek milionů korun, což z titulu dělá jednu z nejdražších českých her. Zhruba 1,1 milionu liber (cca 31,5 milionu korun) tvůrci získali od fanoušků prostřednictvím crowdfundingu. Část peněz poskytl většinový vlastník Warhorse Zdeněk Bakala, který také vlastní většinový podíl v mediálním domě Economia.

Video Studio ČT24
video

Petr Poláček o koupi českého vývojářského studia

Šéfredaktor Games.cz  Petr Poláček považuje částku vynaloženou na koupi za značnou. Odráží podle něj celosvětově velmi úspěšnou hru, která vyšla nejen na počítačích, ale i na konzolích. „Zájem ukazuje, že kupec má důvěru v to, co české studio dělá a plánuje a jací lidé tam pracují,“ dodal. 

Transakce je pro nového majitele prostředkem, jak dál rozšřit svůj záběr na trhu. Poláček proto očekává další rozvoj této značky, nové díly hry či nový obsah. Kupec je podle něho v posledních letech na trhu velmi aktivní, i prostřednictvím akvizicí menších vývojařských studií v Evropě či jinde. Dostal se tak do pozice středně velkého až velkého vydavatele, distributora her v celosvětovém měřítku, soudí šéfredaktor.