AB InBev prodává některé značky Japoncům, aby mohl převzít majitele Prazdroje

Pivovar Anheuser-Busch InBev prodá některé své značky, například Peroni a Grolsch, japonské skupině Asahi za 2,55 miliardy eur (69 miliard korun). Uvolňuje si tak ruce k dokončení převzetí svého konkurenta SABMilleru, pod který patří například Plzeňský Prazdroj. Toto loni domluvené převzetí si vyžádá 100 miliard dolarů (zhruba 2,4 bilionu korun).

Prodej značek japonské skupině je podmíněn tím, že se firmě AB InBev podaří dokončit převzetí SABMilleru, napsala agentura Reuters.

Asahi již v únoru uvedla, že exkluzivně jedná o koupi některých značek. Japonská skupina se převzetím zahraničních značek snaží vykompenzovat pomalý růst na domácím trhu.

Dohoda je největší akvizicí japonského pivovaru Asahi a je také největší akvizicí v japonském nápojovém odvětví od roku 2014, kdy firma Suntory převzala za 16 miliard USD (381,2 miliardy Kč) amerického výrobce lihovin Beam.

  • Vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52
    miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch.
  • Ve svém portfoliu má asi 200 značek z celého světa a patří jí také budějovický pivovar Samson.
  • Nyní pracuje na dokončení převzetí konkurenční skupiny 
    SABMiller, která vlastní také Plzeňský Prazdroj.
  • Zdroj: ČTK
Vydáno pod