Společnost Boeing oznámila, že upravila software pro svá letadla 737 MAX. Změny mají zabránit chybné aktivaci stabilizačního systému. Americký Federální úřad pro letectví (FAA) softwarové změny prozatím neprověřil a neschválil. Chyby v softwaru by mohly být za tragickými nehodami dvou letounů 737 MAX, důkazy ale zatím chybějí.
Boeing dokončil změnu softwaru u letounů 737 MAX. Čeká na schválení úřadů
Jak dlouho bude schvalování aktualizace trvat, známo není. Asociace amerických pilotů v této věci uvedla, že je třeba certifikaci neuspěchat.
Na vylepšení softwaru stabilizačního systému MCAS svého nejrychleji prodávaného stroje začal americký výrobce letadel Boeing pracovat po loňské říjnové nehodě Boeingu 737 MAX společnosti Lion Air v Indonésii. Letoun tehdy spadl do Jávského moře a zahynulo přitom všech 189 lidí na palubě.
Podobné okolnosti tohoto neštěstí a pádu stejného typu letounu letecké společnosti Ethiopian Airlines 10. března po startu z Addis Abeby vyvolaly otázky kolem systému MCAS.
Zatím chybějí důkazy o tom, že možným problémem byl v obou případech stejný software. Po nehodě v Etiopii však nesmí letouny Boeing 737 MAX 8 a MAX 9 létat ve Spojených státech a desítkách dalších zemí.
Boeing 737 MAX bez pasažérů musel nouzově přistát
V úterý musel Boeing 737 MAX 8 americké letecké společnosti Southwest Airlines kvůli problému s motory nouzově přistát na mezinárodním letišti v Orlandu na Floridě. Letoun bez pasažérů původně směřoval na letiště Victorville v Kalifornii.
Na palubě nebyl žádný pasažér, aerolinky chtěly stroj jen přemístit na jiné letiště. Třebaže FAA lety boeingů této řady zakázala, cesty z jednoho letiště na jiné, kde má být letadlo odstaveno, jsou povolené. Společnost Boeing „poskytuje svému zákazníkovi (technickou) podporu“, řekl její mluvčí v reakci na incident.