Dělníci dokončili nový Doubský most v Karlových Varech a od čtvrtečního odpoledne slouží chodcům i motoristům. Stavba za devadesát milionů na silnici z dálnice D6 směrem na Plzeň se přitom do provozu otevřela v rekordním čase; práce trvaly jenom sedm měsíců, ačkoliv původně se nemělo přemostění stavět nově, ale jen rekonstruovat.
Stačilo sedm měsíců. Nový Doubský most ve Varech vyrostl v rekordním čase
Karlovarský Doubský most ze šedesátých let se měl původně jenom opravovat. Po zahájení rekonstrukce se ale zjistilo, že jsou jeho přepínací lana tak zkorodovaná a přemostění v tak špatném stavu, že je třeba ho zbourat.
Nový most je dlouhý 89,4 metru a firma Eurovia ho začala stavět v březnu. Práce se podařilo dokončit během jedné stavební sezony i proto, že Ředitelství silnic a dálnic šlo cestou zadání projektu i stavby zároveň; most totiž leží na hlavní silnici a uzavření způsobilo Varům výrazné dopravní komplikace.
„Nový most je proveden na ocelových nosnících, je pilotově založen, a i díky tomu je možné ho postavit v relativně krátkém čase,“ dodává ředitel karlovarského závodu Eurovie Michal Sakař.
„Skvělá zpráva,“ říká primátorka
Počínaje 5. prosincem slouží k dopravě a uleví hlavně řidičům z Karlovarska a Sokolovska, kteří míří na Plzeň. „Jsem hrozně ráda, že se to podařilo, protože jsme s tím měli velké problémy a omezení obyvatel i tranzitu bylo náročné. To, že se to povedlo v rekordním čase, je pro Karlovy Vary skvělá zpráva,“ řekla novinářům primátorka Karlových Varů Andrea Pfeffer Ferklová (ANO).
Objízdná trasa vedla přes Dvorský most, i ten je ale v havarijním stavu a je potřeba ho co nejrychleji opravit. „Dvorský most bychom rádi začali opravovat během dvou let,“ doplňuje primátorka. „Vypadá to na to, že půjde o demolici a stavbu zcela nového mostu.“
Doubský most je nyní v předčasném užívání a na dodavateli je ještě dokončení dokumentace pro předání hotové stavby. Zkolaudovaný by měl být na jaře příštího roku.