Stavba obchvatu Opavy by mohla být dokončena v roce 2022. Úředníci odboru dopravy krajského úřadu v těchto dnech vydali poslední stavební povolení potřebné pro dokončení jeho východní části. Západní část by se měla začít stavět v roce 2019. Trvat by měla tři roky.
Rok 2022: Postaven by mohl být klíčový severní obchvat Opavy
„Poslední stavební povolení související s východní částí severního obchvatu Opavy zahrnuje především dostavbu posledních 120 metrů hlavní trasy a přibližně 90 metrů silniční kanalizace,“ uvedl tajemník Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57 Martin Dostál.
Ředitelství silnic a dálnic nyní hledá zhotovitele stavby, která by mohla začít ještě letos. Jedná se o téměř dva kilometry dlouhý úsek se sedmi mosty a přeložkami stojí přibližně 600 milionů korun.
Animace ŘSD: Silnice I/11 Opava, severní obchvat - západní a východní část:
„Je to dobrá zpráva. Výběrové řízení na zhotovitele stavby však ještě nebylo ukončeno. Byl bych ale rád, kdyby se mohlo začít stavět ještě koncem letošního roku. Bude však záležet na tom, jestli to umožní klimatické podmínky,“ řekl místopředseda sdružení a náměstek opavského primátora pro dopravu Josef Stiborský (KDU-ČSL).
Aby trasa severního obchvatu města byla kompletní, je potřeba ještě dokončit jeho západní část. „Už byly ukončeny práce na dokumentaci pro stavební povolení. Stát příští rok uvolní ze svého rozpočtu na pokračování přípravy této stavby dalších deset milionů korun,“ řekl Stiborský. Přidělené peníze mají být použity na inženýrskou a majetkoprávní činnost.
Podle Dostála by v příštím roce měl začít výkup pozemků. Komplikace může způsobit případný odpor jejich majitelů. Pokud průtahy nenastanou, stavba začne v roce 2019. „Pak by bylo reálné, že do roku 2022 se podaří veškerou tranzitní dopravu vyvést mimo zastavěnou část Opavy,“ řekl Dostál.
Jde o klíčovou komunikaci
Obchvat Opavy je i jednou z dopravních priorit kraje. Podle náměstka hejtmana pro dopravu Jakuba Unucky (ODS) by měl zrychlit dopravu, která je směrem od Ostravy nejkomplikovanější celkem na 3 místech.
„Jeden špunt je Prodloužená Rudná, který se snad podaří odblokovat, druhý špunt je obchvat Komárova, což je možná daleko důležitější a složitější věc a třetí špunt je samotná Opava a její obchvat,“ dodal Unucka.