Nemáte problém ji odsoudit, říká Klára Melíšková o další roli „nepříjemné paní“

Na festivalu Berlinale, který do 20. února pokračuje v hlavním německém městě, se promítá i minisérie Podezření natočená pro Českou televizi. Příběh inspirovaný kauzami obviněných zdravotních sester je vůbec prvním zástupcem nejen Česka, ale i celé střední a východní Evropy v sekci Berlinale Series. Uvést ho na německou přehlídku odjela i představitelka hlavní role Klára Melíšková, která o Podezření mluvila rovněž jako host Interview ČT24.

Podezření napsal Štěpán Hulík, podle jehož scénářů už vznikla minisérie Hořící keř o Janu Palachovi či temný seriál Pustina, v níž se malá obec dostane pod tlak zájmů velké těžařské společnosti. Režie nové minisérie se ujal Michal Blaško.

Klára Melíšková ztvárnila zdravotní sestru Hanu Kučerovou. Na první dojem nijak sympatickou ženu. „Měla jsem pocit, že je v ní nějaké trápení, něco, co se jí dělo během života, ale ona s tím neuměla pracovat. A tak než aby byla zraňována, si kolem sebe vytvořila zeď,“ přibližuje svou seriálovou postavu herečka.

„To, co pobrala v životě, prostě předává dál. Opravuje dům pro svou dceru, potřebuje vydělávat peníze, dělá přesčasy, je unavená. Na základě toho, co z ní vyzařuje, na ni lidi reagují. Ale ona si to neuvědomuje a cítí to jako křivdu, jako nespravedlnost,“ dodává.

Když pak v nemocnici dojde k podezřelému úmrtí pacientky, nikoho víceméně neudiví, že by s ním měla mít něco společného právě Hana. Spíše než rozplétání případu tvůrce zajímá, jak lidé přijímají nebo si vytvářejí představu o pravdě.

29 minut
Interview ČT24 s Klárou Melíškovou
Zdroj: ČT24

„Hana je ten typ postavy, kdy si na první dobrou řeknete: ‚Ježíš, ta je nepříjemná!’ A absolutně ji odsoudíte, nemáte problém rovnou přijmout, že když je z něčeho obviněná, tak to prostě udělala. A ono to může být docela jinak,“ naznačuje Klára Melíšková. Příběh i téma podle ní není omezené na Česko a dovede oslovit i mezinárodní publikum, což potvrzuje i výběr do festivalového programu.

Pravdu zkoumá i na divadle

Do role nepříjemné postavy Kláru Melíškovou neobsadili režiséři poprvé. Českého lva dostala za puntičkářskou sousedku z Vlastníků i neempatickou matku vražedkyně z dramatu Já, Olga Hepnarová. Diváci ji ale stejně dobře znají i z komediálních úloh, třeba v Dabing Street nebo Zkáze Dejvického divadla.

Do ansámblu této oceňované pražské scény patří od jejího založení. Nechybí ani v jedné z novinek, v níž se také řeší pravda – ve hře Lugiho Pirandella Každý má svou pravdu. „Pravdy je opravdu tolik, kolik je lidí na světě. Záleží na vnímání souvislostí,“ myslí si Klára Melíšková.
Jako obviněnou zdravotní sestru ji na obrazovkách České televize diváci potkají během března.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Kultura

Rozeznal, že příčinou války je poslušnost, říká autorka esejů o Haškovi

Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války vyšly před více než sto lety a dodnes zůstávají zásadním románem české literatury. Spisovatelka Sylvie Richterová se zkoumání díla a osobnosti Jaroslava Haška věnuje dekády. Její eseje teď vyšly knižně pod titulem Humor jako zvláštní rozměr vědomí.
6. 6. 2025

Pražské planetárium se pochlubí největší promítací kopulí na světě

Po dvou letech se pro veřejnost 14. června znovu otevře pražské planetárium. Výsledkem rekonstrukce je první plně digitální LED planetárium v Evropě, a to s největší promítací kopulí na světě. Její rekonstrukce stála dvě stě milionů korun, dalších bezmála sto milionů město investovalo i do vylepšení zbývajících částí planetária. Díky tomu využijí i odpadní teplo, které diody vyzařují. Nově se navíc do kopule vejde o skoro sto diváků víc – dohromady 290.
6. 6. 2025

Batolata mají své první divadlo v Česku, na představení můžou i jinam

Nedaleko pražského Kačerova začalo fungovat první divadlo pro batolata v Česku. Prostor nazvaný KUK chce střídat inscenace pro nejmenší diváky s hernou. Pro děti ve věku 0+ hrají i jiné tuzemské scény, i když jejich repertoár necílí primárně na batolata. V kladenském divadle vedlo jedno takové představení dokonce ke sporům.
5. 6. 2025

Houslaři v Českém muzeu hudby se chtějí vyrovnat Stradivarimu

V Českém muzeu hudby se koná soutěž, při níž musí houslaři za jeden den dokončit nástroje podle modelu Antonia Stradivariho. Vědci dodnes nedokázali přesvědčivě vysvětlit, proč se novější housle tři sta let starým stradivárkám nedokáží kvalitou zvuku vyrovnat. Jeden vzácný nástroj má ve sbírkách i muzeum, u příležitosti mezinárodní soutěže jej vystavilo.
5. 6. 2025
Načítání...