Kongresovým centrem duněly temné tóny Apocalyptiky

Praha - Pražské Kongresové centrum ovládly temné tóny linoucí se z nástrojů čtveřice finských violoncellistů z kapely Apocalyptica. Klasicky vzdělaní hudebníci hrající navzdory svým školám řízný metal přijeli českému publiku do dlouho dopředu vyprodaného Společenského sálu centra představit skladby z jejich letos vydané nové desky Worlds Collide.

Pochmurnou atmosféru písní dotvářela jevištní stylizace, v níž se světlo z bodových reflektorů lámalo o hrany obrovitých zástěn za sedátky, které kopírovaly tvary jejich nástrojů a současně připomínaly obrovské lebky. Ústřední čtveřici na scéně doprovázel pátý kolega za bicími nástroji.

Pozornost natěšeného publika přitahovali zejména do půl těla nahý Perttu Kivilaakso a Eicca Toppinen, kteří častokrát na kraji pódia energicky točili svými mohutnými hřávami. Toppinen navíc několikrát úspěšně roztleskal dav violoncellem vztyčeným nad hlavou, do nějž do rytmu udávaného jeho spoluhráči tloukl smyčcem.

Někdejší spolužáci ze Sibeliovy akademie v Helsinkách z Apocalyptiky jsou na českých pódiích častými hosty, naposledy zde vystoupili před dvěma lety na dvou vyprodaných koncertech v pražském Divadle Archa.

Původně čtyřčlenné seskupení začalo hrát v roce 1993, o tři roky později vydalo debutové album s písněmi slavné Metalliky nazvané Plays Metallica By Four Cellos. Apocalyptica má v repertoáru dále skladby od Slayer a dalších metalových souborů.

V roce 1998 skupina vydala druhé album Inquisition Symphony s cover verzemi písní od Faith No More, Pantery nebo Sepultury. Od roku 2000 se členové kapely soustředili na vlastní tvorbu.

Jako předkapelu si muzikanti z Apocalyptiky pozvali své krajany ze souboru Sturm Und Drang. Oba soubory v úterý společně vystoupí také v Plzni.

Vydáno pod