Yahoo zavede rychlejší a cílenější vyhledávač

San Francisco - Americká internetová firma Yahoo Inc. vytváří rychlejší internetový vyhledávač, který bude lépe předvídat, co uživatelé hledají. Yahoo také oznámila, že se zároveň snaží udržet krok s rivaly zahrnutím videa, audia a obrázků do výsledků textového vyhledávání.

Nové vyhledávací funkce Yahoo Search Assist mají už při psaní hledaného výrazu lépe vytušit záměr uživatele a poskytnout mu výsledek na první vyhledání. Yahoo se tak snaží vyhnout tomu, co nazývá „únavou z hledání“. Podle průzkumu agentury Harris Interactive zhruba jen 15 procent dospělých najde na internetu na první pokus to, co chce. Většina potřebuje tři až čtyři pokusy.

Yahoo se snaží snížit náskok společnosti Google, jejíž vyhledávač má na internetu dominantní pozici. Podle průzkumu agentury ComScore vzrostl podíl Googlu v USA za srpen na 56,5 procenta. Proti červenci je to o 1,3 procenta více.

Yahoo Search Assist okamžitě zpřesňuje koncepty vyhledávání na základě objemných informací o tom, co si uživatelé sdělují o webových odkazech, videu či fotografiích. Search Assist má být obzvlášť prospěšný při hledání informací na neznámé téma. Program vycítí, kdy hledající potřebuje pomoc a vedle hlavního vyhledávání ukáže v roletě doplňkové menu. Konkurenti Google, Ask.com či Microsoft podobné funkce již zavedli.

Yahoo se snaží využít milionů hodnocení od svých uživatelů, například služby Flicker pro výměnu fotografií. Firma využije i dalších služeb, které podobně jako Flicker koupila v posledních letech, napsala agentura Reuters.

Vydáno pod