Reklamy se opět plní tvářemi celebrit

Hollywood – Svět reklamy se opět zaplnil americkými celebritami. Známé tváře se do marketingu vrátily s hospodářským oživením. Recese v uplynulých letech totiž některým společnostem znemožnila velké marketingové investice. To se ale změnilo. Třeba už na letošní Grammy hrála známá tvář hned v každé čtvrté reklamě.

Přestože se v poslední době ukazuje, že to není zas až tak jednoduché, společnosti po celém světě opět loví mezi známými tvářemi ve velkém. Nic se totiž neprodává tak dobře jako celebrita. Návrat celebrit do reklamy potvrdilo i předávání Oskarů. Počet reklam se známou tváří se zvýšil o pět set procent.

Celebrita si musí s produktem dobře sednout

2 minuty
Reportáž Jany Horké
Zdroj: ČT24

„Být v reklamě bylo v minulosti bráno jako stigma. Známé tváře proto často točily šoty v Japonsku. V posledních letech se to ale změnilo,“ tvrdí editor Ad Age Group Brian Steinbeg. Když to přestalo platit, reklamní business zbrzdila krize. „Značky a Hollywood se po recesi opět vrátily do jedné postele,“ dodává viceprezident GreenLight David Reeder.

Loni svět na získávání celebrit pro reklamu investoval zhruba 900 miliard korun. Jednou z těch nejúspěšnějších bylo nasazení televizní moderátorky Oprah Winfreyové do kampaně pro jednu americkou pojišťovnu. Jako úspěšné hodnotí marketingoví odborníci také spojení zpěváka Justina Timberlaka s McDonald´s. „Záleží na provedení reklamy a na tom, jak se celebrita pro daný výrobek hodí. Pokud se tyto věci dobře spojí, je to pro spot velkou přidanou hodnotou,“ vysvětluje ředitel Translation Steve Stoute.

Z dobré reklamy se občas stane noční můra  

Editor Ad Age Group Brian Steinbeg:

„Někdy ale celebrity udělají něco špatného nebo přímo nechutného. Potom musíte reklamu stáhnout. Děje se to častěji, než si možná myslíte.“

Záměr se například nevydařil výrobci žvýkaček Wrigley. Před dvěma lety byl tváří jeho kampaně zpěvák Chris Brown. Ten byl ale obviněn z napadení své přítelkyně, zpěvačky Rihanny. Firma reklamu ihned stáhla a spolupráci s Brownem musela ukončit. Podobně dopadla reklama se světoznámým golfistou Tigerem Woodsem.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Ekonomika

Šest zemí včetně Česka vyzývá EU k zachování hybridních aut po roce 2035

Představitelé Itálie, České republiky, Slovenska, Polska, Maďarska a Bulharska vyzývají Evropskou unii, aby od roku 2035 nezakazovala hybridní automobily. Požadují rovněž zařazení biopaliv mezi paliva s nulovými emisemi. Informovala o tom v pátek agentura ANSA s odvoláním na dopis, který podle ní podepsal mimo jiné český premiér v demisi Petr Fiala (ODS).
5. 12. 2025

ČSÚ: Maloobchodní tržby v Česku v říjnu meziročně stouply o 2,8 procenta

Maloobchodní tržby v Česku v říjnu opět meziročně vzrostly, bez započtení prodejů a oprav motorových vozidel se zvýšily o 2,8 procenta. V září to bylo po revizi rovněž o 2,8 procenta. Meziměsíčně tržby v říjnu stouply o 0,4 procenta. Data na svém webu zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ).
5. 12. 2025

Netflix se dohodl na převzetí části Warner Bros. Discovery za 72 miliard dolarů

Americký provozovatel streamovací platformy Netflix se domluvil na převzetí části mediální skupiny Warner Bros. Discovery za 72 miliard dolarů (asi 1,5 bilionu korun). Společnost to oznámila v tiskové zprávě. Netflix podle dohody získá filmová studia Warner Bros. a také streamingovou divizi, včetně konkurenční platformy HBO Max.
5. 12. 2025Aktualizováno5. 12. 2025

Němečtí poslanci schválili důchodový balík

Německý Spolkový sněm navzdory odporu části koaličních poslanců schválil vládní důchodový balík. Spor o něj v posledních týdnech vyvolal krizi ve vládě kancléře Friedricha Merze (CDU). Postavila se proti němu totiž část mladých poslanců vládní konzervativní unie CDU/CSU, podle kterých představují některá opatření balíku příliš velkou zátěž pro státní rozpočet a mladou generaci. Návrh nakonec prošel pohodlnou většinou hlasů, hlasovalo proti němu jen sedm vládních poslanců.
5. 12. 2025Aktualizováno5. 12. 2025
Načítání...