Reklamy se opět plní tvářemi celebrit

Hollywood – Svět reklamy se opět zaplnil americkými celebritami. Známé tváře se do marketingu vrátily s hospodářským oživením. Recese v uplynulých letech totiž některým společnostem znemožnila velké marketingové investice. To se ale změnilo. Třeba už na letošní Grammy hrála známá tvář hned v každé čtvrté reklamě.

Přestože se v poslední době ukazuje, že to není zas až tak jednoduché, společnosti po celém světě opět loví mezi známými tvářemi ve velkém. Nic se totiž neprodává tak dobře jako celebrita. Návrat celebrit do reklamy potvrdilo i předávání Oskarů. Počet reklam se známou tváří se zvýšil o pět set procent.

Celebrita si musí s produktem dobře sednout

2 minuty
Reportáž Jany Horké
Zdroj: ČT24

„Být v reklamě bylo v minulosti bráno jako stigma. Známé tváře proto často točily šoty v Japonsku. V posledních letech se to ale změnilo,“ tvrdí editor Ad Age Group Brian Steinbeg. Když to přestalo platit, reklamní business zbrzdila krize. „Značky a Hollywood se po recesi opět vrátily do jedné postele,“ dodává viceprezident GreenLight David Reeder.

Loni svět na získávání celebrit pro reklamu investoval zhruba 900 miliard korun. Jednou z těch nejúspěšnějších bylo nasazení televizní moderátorky Oprah Winfreyové do kampaně pro jednu americkou pojišťovnu. Jako úspěšné hodnotí marketingoví odborníci také spojení zpěváka Justina Timberlaka s McDonald´s. „Záleží na provedení reklamy a na tom, jak se celebrita pro daný výrobek hodí. Pokud se tyto věci dobře spojí, je to pro spot velkou přidanou hodnotou,“ vysvětluje ředitel Translation Steve Stoute.

Z dobré reklamy se občas stane noční můra  

Editor Ad Age Group Brian Steinbeg:

„Někdy ale celebrity udělají něco špatného nebo přímo nechutného. Potom musíte reklamu stáhnout. Děje se to častěji, než si možná myslíte.“

Záměr se například nevydařil výrobci žvýkaček Wrigley. Před dvěma lety byl tváří jeho kampaně zpěvák Chris Brown. Ten byl ale obviněn z napadení své přítelkyně, zpěvačky Rihanny. Firma reklamu ihned stáhla a spolupráci s Brownem musela ukončit. Podobně dopadla reklama se světoznámým golfistou Tigerem Woodsem.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Ekonomika

Zpětinásobit výkon větrných elektráren? Podle vznikající vlády je cíl nereálný

Vládní strategie počítá s cílem, aby v Česku do konce dekády vzrostl výkon větrných elektráren na jeden a půl gigawattu. Za pět let by se tak měl oproti současnosti zpětinásobit. Vznikající kabinet to ale nepovažuje za reálné. Podle zástupců oboru je ovšem řada projektů v přípravě a cíli se pořád ještě lze alespoň přiblížit.
před 3 hhodinami

Hospodářská krize v Libanonu vyhnala nahoru ceny elektřiny

Libanon, kdysi přezdívaný Švýcarsko Blízkého východu, uvázl v hluboké hospodářské krizi. Politická paralýza, bezpečnostní nestabilita a válka domácího teroristického hnutí Hizballáh s Izraelem z let 2023 a 2024 připravily tamní měnu o 97 procent hodnoty oproti roku 2019. Tyto problémy rovněž uvrhly osm z deseti obyvatel do vážných existenciálních problémů a zvýšily ceny elektřiny.
před 5 hhodinami

V rozpočtu může chybět až čtrnáct miliard na dávky, řekl Jurečka. Podle ANO je to víc

V návrhu rozpočtu na příští rok může chybět až čtrnáct miliard na sociální výdaje, připustil pro ČT ministr práce a sociálních věcí v demisi Marian Jurečka (KDU–ČSL). Ujistil však, že na důchody nebo dávky stát peníze prostě najít musí. Odmítl také kritiku hnutí ANO, že v resortu může scházet skoro 32 miliard korun. Pravděpodobná budoucí vládní koalice tvrdí, že v rozpočtu chybí celkem desítky miliard korun.
před 7 hhodinami

ŘSD nepodepisuje nové smlouvy

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dál nepodepisuje kontrakty na nové projekty. K realizaci jsou sice připravené, jenže chybí peníze. V nejistotě se tak ocitají i klíčové stavby.
včeraAktualizovánopřed 14 hhodinami

Hosté Událostí, komentářů z ekonomiky probírali povolenky ETS 2

V Událostech, komentářích z ekonomiky hovořili ekonom a hlavní poradce České bankovní asociace Miroslav Zámečník, hlavní ekonom Trinity Bank Lukáš Kovanda a europoslanec Luděk Niedermayer (TOP 09) o emisních povolenkách ETS 2 nebo o plánech vznikající vlády převést poplatek za obnovitelné zdroje na rozpočet. Debatou provázela Nina Ortová.
včeraAktualizovánopřed 17 hhodinami

Zrušení poplatků za obnovitelné zdroje vyjde na 18 miliard, říká Schillerová. Jurečka varuje před plošností

Místopředsedkyně ANO Alena Schillerová v pořadu Otázky Václava Moravce kritizovala, že v rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury chybí desítky miliard korun. „Dopravní stavby jsou pro nás absolutní priorita,“ uvedla. Ministr v demisi Marian Jurečka (KDU-ČSL) uznal, že tato složka je problematická. Podle ekonoma Jiřího Rusnoka by dávalo smysl kvůli dopravním stavbám i zvýšit deficit. Stejně jako Jurečka naopak kritizoval, aby schodek rostl kvůli plošnému dotování cen energií nebo snížení odvodů OSVČ.
před 20 hhodinami

V návrhu rozpočtu dopravního fondu nejsou peníze na silnice druhé a třetí třídy

V návrhu rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) na příští rok nejsou vyčleněny peníze na opravy a rekonstrukce silnic druhé a třetí třídy, které jsou v samostatné působnosti krajů, uvedla vláda v demisi. Pokud stát ponechá odpovědnost za tyto komunikace regionům, ale přestane je financovat, povede to k rychlé degradaci dopravní infrastruktury, obává se předseda Asociace krajů ČR a hejtman Zlínského kraje Radim Holiš (ANO).
včeraAktualizovánopřed 23 hhodinami

Schodek státního rozpočtu by mohl být vyšší, řekla Schillerová

Skutečný schodek státního rozpočtu by nakonec mohl být v příštím roce vyšší než zatím předpokládaných 286 miliard korun, připustila v rozhovoru pro ČT místopředsedkyně ANO Alena Schillerová. Její hnutí tvrdí, že ve výdajích návrhu rozpočtu, který připravila vláda v demisi Petra Fialy (ODS), může reálně chybět minimálně 85 miliard korun. Končící kabinet to ale odmítá.
15. 11. 2025
Načítání...