Provozní zisk automobilky Škoda Auto se v letošním prvním pololetí propadl téměř o tři čtvrtiny na 228 milionů eur (zhruba šest miliard korun) z 824 milionů eur před rokem, oznámil mateřský koncern Volkswagen.
Provozní zisk Škody Auto v pololetí prudce klesl. Autoprůmysl těžce zasáhla pandemie
Automobilový průmysl letos těžce zasáhla koronavirová krize. Tržby Škody Auto v pololetí klesly o více než čtvrtinu na 7,5 miliardy eur (196,5 miliardy korun) z 10,2 miliardy před rokem, uvedl Volkswagen.
Volkswagen rovněž uvedl, že Škoda v pololetí prodala 372 tisíc vozů. To představuje meziroční pokles o 33,6 procenta. Mezi zákazníky byly populární zejména sportovně-užitkové vozy Kodiaq a Karoq a nové modely Scala a Kamiq.
Koronavirová krize měla v automobilovém sektoru negativní dopad na poptávku i na výrobní aktivity. Škoda Auto koncem dubna obnovila výrobu ve svých závodech v Mladé Boleslavi, Kvasinách a ve Vrchlabí. Odstávka kvůli pandemii způsobené koronavirem trvala téměř šest týdnů.
Škoda Auto vyrábí automobily také v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Působí na více než sto trzích.
Tento měsíc Škoda Auto oznámila, že předseda představenstva Bernhard Maier končí po necelých pěti letech v čele podniku. Jeho nástupce zvolí představenstvo v srpnu.
Důvody Maierova odchodu firma nesdělila. Podle německého listu Handelsblatt jsou v pozadí mocenské spory v koncernu Volkswagen. V médiích se delší dobu objevují zprávy, že Volkswagenu vadí úspěch Škodovky, jejíž modely nad očekávání konkurují ostatním automobilům koncernu.
Skupina Volkswagen zahrnuje vedle Škody také řadu dalších značek. Kromě vlajkové značky VW jsou to například Audi, Porsche, Seat, Bentley či Lamborghini.