Nový Jičín – Okresní soud v Novém Jičíně se snaží najít příčinu největšího železničního neštěstí v novodobé historii Česka. Z mostu ve Studénce zbyla po nehodě jen hromada sutin, ve které znalci hledají důkazy. Obžalovaní nabízejí verze podle toho, u které ze dvou stavebních firem pracovali. Finále bitvy o to, kdo za nehodu půjde do vězení a kdo zaplatí odškodné obětem, je tak zatím v nedohlednu.
Znalec ke Studénce: Hromadily se drobné příčiny, jedna by nestačila
Jak to ve Studénce vypadalo po nárazu vlaku, je dobře známé. U soudu se teď ze srážkou poničených kovových dílů snaží složit nejpravděpodobnější podobu mostu před pádem, aby našli jeho příčinu. „Je to prostě hromadění drobných příčin. Jedna sama by nestačila,“ řekl České televizi znalec obžaloby z ČVUT Jiří Studnička.
Za horní část stavby zodpovídal subdodavatel – firma Bögl a Krýsl. Za spodní hlavní dodavatel – ODS Dopravní stavy, nyní Eurovia. Každý ale vidí příčinu neštěstí u toho druhého. Eurovia chce příští týden vytáhnout nový trumf – znalecký posudek s vizualizací pádu mostu. Své znalce má ale i Bögl a Krýsl.
Tragické železniční neštěstí ve Studénce na Novojičínsku se stalo v roce 2008. Rychlík Comenius tehdy narazil do silničního nadjezdu, který se krátce předtím zřítil na trať. Při havárii zemřelo osm lidí a na 90 dalších bylo zraněno.