Startuje nová kampaň: Vaše dítě, vaše televize, vaše zodpovědnost

Praha – Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) přichází s novou varovnou kampaní, která má upozornit rodiče mimo jiné na vzrůstající počet hodin, které děti před televizní obrazovkou tráví bez ohledu na program. Tři půlminutové klipy kampaně nazvané Vaše dítě, vaše televize, vaše zodpovědnost se od září objeví v průběhu vysílání všech celoplošných televizních stanic. Pokud se kampaň osvědčí, budou se spoty objevovat mezi pořady až do února.

Vedle chlapce, který v noci s obavami sleduje noční program, zatímco rodiče spí, se v dalších klipech představí také malý oslavenec, který s krájecím nožem agresivně rozkuchá narozeninový dort, nebo dívenka tančící v metru jako striptérka u tyče. „Podle posledních průzkumů se 90 procent dětí setkalo s nepřístupným filmem nebo pořadem,“ uvádí jeden z motivů kampaně předsedkyně RRTV Kateřina Kalistová.

Kampaň si klade za hlavní cíl upoutat pozornost rodičů k fenoménu televize v souvislosti s jejich ratolestmi. „Předpokládáme, že kampaň zafunguje, protože spoty jsou natočeny velmi emotivně, některé až drasticky, takže to diskusi určitě vyvolá,“ míní ředitel pro obchod a marketing ČT Robert Kvapil. Rada spouští obdobnou kampaň poprvé, samotné klipy se ve vysílání objeví v čase, kdy budou s největší pravděpodobností sedět před televizí právě děti. Podle Kalistové ale prošly důkladnou analýzou a ředitelka si je jista, že nemůžou způsobit žádné narušení vývoje dětí.

Reportáž Martiny Tlachové (zdroj: ČT24)

Klipy už se vysílaly i v dalších zemích, česká RRTV je koupila v Rumunsku, kde se setkaly s velkým ohlasem. Podobný osud čekal kampaň i u maďarských televizních diváků. „Rumunsko je na tom velmi dobře, co se týče kreativity v reklamě, rozhodně lépe než Česko. Takhle dobrý koncept bychom tady asi nenašli,“ tvrdí odborník na reklamu Jan Patera.