Praha – Pražský dopravní podnik a společnost Ropid chtějí, aby metro večer přestalo jezdit asi o deset minut dříve. Poslední spoje nově pojedou kolem půlnoci ze stanic v centru, zatím vyrážejí o půlnoci z konečných, a provoz tak končí až krátce před jednou hodinou. V současnosti odjíždějí poslední spoje ze stanic v centru kolem 0:20, provoz by se tak mohl zkrátit asi o dvacet minut. K návrhu Ropidu se bude muset vyjádřit pražská rada. Podle mluvčího společnosti by se tak mohlo stát již na příštím zasedání 26. ledna.
Ropid chce zkrátit provoz metra, rozhodne pražská rada
„Je to z naší iniciativy spolu s dopravním podnikem,“ řekl Drápal. Podle něj je provoz metra velice nákladný, zvlášť vzhledem k tomu, že poslední vlaky nejsou plně vytíženy. Součástí změny by mělo být také protažení posledních spojů na lince B až do konečných stanic, v současnosti jezdí pouze na Českomoravskou a na Smíchovské nádraží. Na poslední spoje budou také navazovat autobusy.
Změna by se měla dotknout i ranních spojů. Podle Drápala nyní platí, že první ranní spoje musí vjíždět do trojúhelníku přestupních stanicích Muzeum, Můstek a Florenc kolem páté ranní. Ropid by chtěl, aby v pět vlaky teprve vyjížděly z konečných stanic.
Praha se tak zřejmě vydá opačným směrem, než kterým míří Vídeň. Ta totiž připravuje anketu o možném celonočním provozu metra o víkendech.
Pokud pražští radní návrh Ropidu schválí, bude noční a ranní provoz metra omezen od 7. března. Zkrácení ranního a nočního provozu metra je jedním z opatření, o nichž psal na počátku ledna deník MF Dnes s odvoláním na nejmenovaný zdroj z dopravního podniku. Dále se mělo jednat až od 25procentní omezení autobusové dopravy. Ropid označil zprávu za nepodloženou dezinformaci.
Poslední odjezdy metra z centra, současný stav
- linka A, Muzeum směr Dejvická: 0:16
- linka A, Muzeum směr Depo Hostivař: 0:07
- linka B, Nám. Republiky směr Smíchovské n.: 0:23 (na Zličín 0:13)
- linka B, Nám. Republiky směr Českomor.: 0:23 (na Č. Most 0:13)
- linka C, Muzeum směr Ládví: 0:22
- linka C, Muzeum směr Háje: 0:22