Podivná cesta Martina Červíčka k místu ředitele dopravní policie

Praha - Nový šéf dopravní policie Martin Červíček se do funkce dostal díky tomu, že byl krátce před tím povýšen. Jako vedoucí okresní kriminálky totiž nesplňoval podmínky výběrového řízení a o tak vysoký post se nemohl ucházet. Píše to dnešní Mladá fronta Dnes.

Martin Červíček ještě před týdnem, coby šéf okresní kriminálky, spadal podle svého platového ohodnocení do osmé tarifní třídy. Do služeb dopravní policie se proto nesměl přihlásit, protože nesplňoval podmínky výběrového řízení. Červíček ale v konkurzu získal místo policejního rady na prezidiu. To ho posunulo o tarifní třídu výš a všechny podmínky pro účast v dalším konkurzu tak splnil. Ještě týž den se Červíček jako jediný uchazeč přihlásil do výběrového řízení na nového šéfa dopravní policie, které o dva dny později vyhrál. Mladá fronta Dnes uvádí, že je možné, že si vedení policie Červíčka pro funkci „schovávalo“. Policejní šéfové to ale odmítají. Také ministr vnitra Ivan Langer (ODS) MfD řekl, že na rychlém profesním vzestupu Červíčka nic divného nevidí.

Ve vysílání Dobrého rána se Červíček hájil: „Jsem přesvědčen, že jsem post šéfa nezískal žádnou fintou, všechno je v souladu se zákonem”. Dále uvedl, že délka jeho mandátu bude nepochybně závislá na tom, jak policejní prezidium a ministerstvo dopravy vyhodnotí jeho činnost.

„Potřebujeme dobrý zákon, který nebude spojen s byrokracií, potřebujeme i motivační zákon, odpovídající komunikační síť a nepochybně musíme změnit vnímání lidí”. Současný stav, který se stal terčem časté kritiky veřejnosti i politiků, ale Červíček chybám ve stávajícím zákonu nepřičítá. „Určitě to není problém jenom dopravní policie, ten problém je daleko širší”.

Vysoký počet nehod chce nový ředitel snížit pomocí častějších lokálních kontrol, rozsáhlé akce typu Kryštof plánuje omezit, podle něj nejsou efektivní. Červíček se také zaměří na decentralizaci dopravní policie a víkendový provoz, který je podle statistik nehodovosti nejhorší. „Chceme větší odpovědnost na úrovni regionů, budeme kontrolovat místa, kde dochází k nehodám nejčastěji,” vysvětlil. Nedostatek policistů na silnicích chce nový ředitel dopravní policie řešit transformací: „Jsou připraveny projekty spojené s reorganizací cizinecké a pohraniční policie,” objasnil v Dobrém ránu.