Na regionálních tratích na Liberecku budou 10 let jezdit ČD

Liberec – Osmiletou smlouvu na provozování regionální dopravy chce uzavřít Liberecký kraj s Českými drahami. Kontrakt naváže na stávající, který doběhne za dva roky. Až do roku 2019 tak bude státem vlastněný dopravce jezdit na všech tratích v kraji s výjimkou těch, na nichž proběhlo či probíhá výběrové řízení. Prodloužení smlouvy schválili krajští zastupitelé. Opozici se nelíbí, že se tím zavírá cesta konkurenci, která by mohla dopravu zlepšit. Lidé z vedení ČD ovšem často hovoří, že jim v obnově vozového parku brání především nejistota vyplývající z krátkodobých smluv, kontrakt na dalších deset let by tak mohl sám o sobě situaci zlepšit.

České dráhy budou podle nové smlouvy provozovat regionální dopravu na tratích v Libereckém kraji s výjimkou trati vedoucí z Liberce přes Hrádku nad Nisou, Zittau do Rybniště a tzv. Jizerskohorské železnice. Z Liberce do Hrádku bude od prosince 2010 jezdit společnost Arriva, která vyhrála výběrové řízení vyhlášené Libereckým krajem, Ústeckým krajem a německým dopravním svazem ZVON.

Na Jizerskohorské železnici, tj. tratích ve Frýdlantském výběžku a vytížené trase z Liberce na Jablonec, Tanvald a Harrachov, probíhá výběrové řízení v současné době. Podle Petra Prokeše ze společnosti Korid LK, která koordinuje regionální dopravu na Liberecku, se jedná asi o 35 procent celkového objemu železniční dopravy v kraji. Výsledek tendru má být znám v září, již nyní je ale známo, že nejvýhodnější nabídku podaly České dráhy. Nabídly nižší cenu než konkurenti a lze očekávat, že s ní soutěž vyhrají.

Vydáno pod