Výlohy svých prodejen svěřilo osm brněnských obchodníků do rukou osmi lokálních designérů. Ti pro kolemjdoucí připravili například podívanou z hýbajících se figurín a nepoužitých čoček, instalaci s tekoucími chemikáliemi, nebo papírovou džungli. České televizi to řekla spoluorganizátorka akce Veronika Rút Nováková. Výlohy autoři odhalují v pátek během Brno Design Days a projektu Výlohy jak Brno.
I výloha může mít styl, ukazují brněnští designéři
„Například designérské duo Nahaku přetváří věci ze skládky a dává jim jiný význam. Do výlohy optiky Richter vymysleli kinetickou instalaci z figurín a nepoužitých čoček,“ popisuje, jak bude jedna z výloh vypadat, spoluautorka projektu Veronika Rút Nováková.
Designérka Barbora Staňková pro výlohu místních chovatelských potřeb vyrobila papírovou džungli. „Byl to šlahot, vyřezat ručně všechny ty listy. Zvířata tam nejsou, takovou prvoplánovost jsem nechtěla,“ vysvětluje autorka výlohy.
Studio Kogaa bude v lokální drogerii instalovat tekutou instalaci s chemikáliemi. „Zákazníci znají jen obaly produktů, proto chceme ve výloze ukázat, co je vlastně vevnitř,“ řekla spoluautorka projektu Výlohy jak Brno Alexandra Georgescu.
Jak poznamenala Nováková, Studio Aparat se inspirovalo katedrálou svatého Petra a Pavla a chystá proměnit výlohu v duhová okna.
Projekt navazuje na loňské vydání Manuálu dobré praxe reklamy, který se zabýval prevencí takzvaného vizuálního smogu. „V tomto navazujícím projektu šlo o to ukázat, co všechno se dá udělat přímo ve výloze. A s omezeným rozpočtem. Všichni designéři měli limitovaný, předem daný rozpočet, který musí dodržet,“ vysvětlila Nováková.
Manuál podle ní ukazuje obchodníkům, jak získat potřebná povolení pro reklamu a jak ukáznit svoje venkovní značení. „Projekt se ale posunul do inspirační fáze a snaží se propojit obchodníky a designéry, aby ukázali, jak se dá pracovat s výlohou,“ doplnila Nováková. Veřejné hlasování potrvá měsíc, vítězná výloha bude vyhlášena 4. října během festivalu Brno Design Days.