Doručovací firmy využijí před Vánoci méně brigádníků. Nahrazují je výdejní boxy

Většina doručovacích společností nabere před Vánoci méně brigádníků než v minulých letech. Firmy se spoléhají na svá výdejní místa a boxy. Nabírat budou hlavně sezonní řidiče, pomocníky na manipulaci s balíky a také operátory zákaznických center. Po slevové akci Black Friday, která letos vychází na pátek 29. listopadu, čekají doručovací firmy předvánoční nárůst počtu zásilek o jednotky až stovky procent.

Zákazníkům podle doručovacích společností vyhovuje systém vyzvedávání balíků prakticky kdykoliv a kdekoliv. „To souvisí s nárůstem počtu výdejních míst a pro logistické společnosti to znamená i úsporu pracovních míst,“ řekl mluvčí České pošty Ivo Vysoudil. 

Podle průzkumu společnosti PPL boxy využívají téměř dvě třetiny jejich zákazníků. „Počty výdejních a podacích boxů jsme proto výrazně navýšili, takže v nich bude násobně více místa pro zásilky všech našich zákazníků," uvádí generální ředitel PPL Petr Horák. 

Síť výdejních míst a boxů rozšiřuje i DPD nebo Zásilkovna. Podobný systém využívá také společnost DHL.

Brigádníků bude až na výjimky potřeba méně

S trendem boxů a výdejních míst omezí některé doručovací společnosti počty sezonních brigádníků. „V současné době Česká pošta poptává zhruba stovku brigádníků a operativně jsme připraveni poptávku rozšířit,“ říká mluvčí Ivo Vysoudil. Loni si u pošty krátkodobě vydělalo přes sedm set lidí. 

„Abychom obrovské objemy zásilek před vánočními svátky zvládli zpracovat, každoročně posilujeme náš provoz především o sezonní řidiče a manipulační pracovníky,“ popisuje Horák za PPL. Firma je připravena brigádníky přijmout v případě potřeby, nyní má ale základnu pracovníků podle Horáka stabilizovanou. 

Naopak více krátkodobých posil se chystá přijmout Zásilkovna a DPD. „V letošním roce nabíráme cca 500 brigádníků a sezonních pracovníků na zákaznický servis a do logistiky. K tomu máme sezonní agenturní pracovníky, kterých letos bude zhruba 2400,“ popisuje mluvčí Zásilkovny Tereza Kotková. „Celkové výpomoci na sezonu čekáme letos zhruba o deset procent více než loni. Standardně posilujeme kapacity na našich depech a zákaznický servis,“ uvádí generální ředitel DPD Miloš Malaník. 

Předvánoční nárůst počtu zásilek

Doručovací společnosti standardně očekávají v předvánočním období nárůst počtu zásilek o jednotky až stovky procent. PPL očekává, že přepraví až o padesát procent balíků víc. Zásilkovna podle mluvčí přepraví oproti běžnému období trojnásobný počet zásilek. Podle mluvčího České pošty začíná nejvytíženější období roku slevovou akcí Black Friday po výplatě listopadových mezd, trvá do Vánoc a pokračuje ještě povánočními výprodeji.

Načítání...