Doručení balíků ze zahraničí přes Českou poštu by do budoucna mělo zrychlit. Ta posiluje třídírnu pro mezinárodní balíky v pražských Štěrboholích o novou technologii, která má navýšit kapacitu a zlepšit efektivitu práce. Dopravce tak reaguje mimo jiné na negativní zkušenosti části zákazníků, podle kterých nyní trvá doručení balíku i několik měsíců.
Pošta investovala do automatického zakladače. Má urychlit doručení balíků ze zahraničí
Philip Katz žije v Česku téměř čtrnáct let. Rodiče mu ze Spojených států často posílají balíky. Sám také ze zahraničí objednává. Doručení podle něj trvá nepřiměřeně dlouho. „Z Anglie čtyři nebo šest týdnů, ale z Ameriky je hrozné. Myslím, že balíky jenom leží měsíc nebo dva v celnici. Nevím, proč je to tak dlouho,“ řekl.
O tom, že balík je už v Česku, ví díky on-line sledování zásilky. Výzva k vyplnění celního prohlášení, které umožňuje další postup balíku, mu ale přichází až o několik týdnů později.
Povinné vyplnění celního prohlášení i u balíků nízkých hodnot z mimounijních zemí funguje od loňského podzimu. Podle pošty ho někdy lidé nevyplní a doručení se pak protáhne. „V počátku docházelo k určitým problémům, za to bychom se chtěli zákazníkům omluvit,“ řekl mluvčí České pošty Matyáš Vitík.
Ostrý provoz nového systému na vánoční sezonu
Dosud se na celní poště spoléhali hlavně na lidskou sílu, nyní investovali deset milionů korun do nového třídicího systému. „Automatický zakladač má kapacitu 120 tisíc zásilek. Nahoře bude posuvný robot, který bude podle požadavků zaměstnanců vyzvedávat jednotlivé zásilky. Zrychlí se to, zpřesní se to,“ popsal Vitík.
V červenci má zakladač fungovat v pilotním režimu. S ostrým provozem se počítá zejména na vánoční sezonu.