Česká pošta mění logistiku balíků pro celou Evropu. V Mošnově na Novojičínsku vybuduje třídicí centrum, do nějž se přestěhují pobočky pošty z Olomouce a Ostravy, které jsou už kapacitně na hraně. Nové logistické centrum začne fungovat už letos v září a propojí leteckou, železniční i silniční přepravu.
Česká pošta postaví třídicí centrum v Mošnově. Propojí leteckou, železniční i silniční přepravu
Ředitelka regionální logistiky Severní Moravy Radka Kolínská řekla, že Česká pošta si od nových a větších prostor slibuje zrychlení procesu přepravy balíkových zásilek. Centra v Ostravě a Olomouci už nejsou dostačující.
Nové logistické centrum vzniká v blízkosti letiště, železnice a dálnice. Do Mošnova by měly putovat zásilky především z Asie, z Moravskoslezského kraje se pak budou rozvážet vlakem či kamiony po celé Evropě. „Zkrátíme proces, než se zásilky dostanou k nám. My to zpracujeme přímo už z Asie,“ nastiňuje Kolínská.
Pošta přijme stovky zaměstnanců
Česká pošta odbaví na Moravě přibližně 117 tisíc zásilek denně. Její nové logistické centrum umožní zvýšit toto číslo na 300 tisíc. To si vyžádá i novou pracovní sílu. Česká pošta předpokládá, že přijme asi čtyři stovky zaměstnanců. Prvních sto už v příštím roce.
„Nejvíc budeme potřebovat operátorů, kteří se budou starat, třídit a manipulovat se zásilkami. Potom tady budou dispečeři, směnaři, kteří budou pracoviště řídit,“ přiblížila Kolínská.
Práce už sice probíhají, zatím je však možné vidět jenom hrubou stavbu. „I když už se tady začalo stavět zázemí a kancelářské prostory, tak to kompletní vybavení, zabezpečovací zařízení, to je potřeba ještě dodělat. Do září, kdy by se mělo všechno otevírat, by se mělo vše stihnout,“ věří mluvčí České pošty Ivo Vysoudil.
V Logistickém centru České pošty budou zpočátku všechno třídit ručně. V polovině příštího roku ale vše usnadní nový stroj. „Technologie se neustále vyvíjí a modernizuje. Ta nová by měla zvládat až nějakých 95 až 98 procent všech zásilek,“ předesílá Vysoudil.
Mošnov jako strategické místo
Česká pošta je v pořadí už několikátou firmou, která využívá strategické umístění mošnovské zóny. Několik pozemků je však stále bez funkce. „Je to celý předletištní prostor, kde je pouze navrženo, že by tam mohlo vzniknout nějaké administrativní centrum pro celé území. Pak jsou to pozemky, které jsou v soukromých rukou. Mohly by být po výkupech zapojeny do celkového rozvoje oblasti velkého Mošnova,“ přiblížil náměstek moravskoslezského hejtmana Jaroslav Kania (ANO).
Moravskoslezský kraj už nechce dohánět velká letiště určená pro civilní dopravu. Soustředit se chce právě na leteckou přepravu zboží. Počty nákladních letů rostou v Mošnově každým rokem o desítky procent.