Bratislava – Nízkopodlažní kloubové městské autobusy typu NB18, které dodává libchavská společnost SOR bratislavskému dopravnímu podniku, mají technické potíže. V ulicích slovenské metropole se jim ničí odpružení, potíže jsou s točnou i rámy, napsal slovenský deník Sme. Autobusy byly nakrátko staženy z provozu. Výrobce je v rámci záruky opravil, takže se vozy mohly vrátit do ulic. Potíže ale přetrvávají.
Autobusy SOR mají potíže s bratislavskými ulicemi
Technické problémy se projevují nejčastěji při přejezdech tramvajových pásů, kde klouby spojující jednotlivé články autobusů „praskají“. „Určité problémy se tam objevily, ale ty se řešily v rámci záruky. Závady se mohou objevit, to se může stát,“ řekl ředitel SOR Libchavy Jaroslav Trnka. Zároveň dodal, že autobusy by měly bez problémů zvládat městský provoz.
Nízkopodlažní kloubové autobusy mají podobné problémy při zavádění do provozu často. Vozidla SOR NB18 měla problém s pevností rámů také, když je do provozu zaváděl pražský dopravní podnik. Po několika měsících provozu autobusům začaly praskat sloupky před čtvrtými dveřmi. Potíže s pevností konstrukce řešil v Praze také konkurenční Irisbus, který zaváděl své nízkopodlažní kloubové autobusy do provozu v první polovině minulého desetiletí.
SOR dodal do Bratislavy 40 kloubových autobusů poté, co uspěl v mezinárodním tendru. Jeden autobus přišel dopravní podnik na 272 tisíc eur.
SOR Libchavy patří do Energetického a průmyslového holdingu skupin J&T a PPF. Předloni firma prodala 438 autobusů, tržby jí stouply zhruba o pětinu na něco přes dvě miliardy korun, asi o pětinu firma v roce 2009 zvýšila také zisk.