Tři měsíce beznaděje. Registr vozidel pořád nefunguje tak, jak má

Brno – Bezmála tři měsíce funguje registr vozidel v omezeném režimu. V databázích stále chybí až šedesát procent informací. Řidiči i úředníci se tak i nadále musí obrnit trpělivostí – v Brně denně stále zvládají obsloužit jen zhruba třicet lidí za hodinu namísto dřívějších padesáti.

„Největší problém je nadále se zápisem do samotného registru. V technických údajích stále chybí 40 až 60 procent údajů. Nemá to jiné řešení, než je dopsat ručně. Proto se doba obsloužení jednoho klienta prodlužuje,“ popsal mluvčí Brna Pavel Žára. S ručním vepisováním také roste riziko, že se úředník může splést.

Úřad proto raději vydává jen 235 lístků. Teprve až všechny obslouží, vydává další. Opatření se okamžitě projevilo na statistikách – místo 400 požadavků jich teď úředníci denně zpracují jen 250 až 300.

Brno kritizuje také způsob komunikace s dodavatelskou firmou. „Musíme s ní komunikovat přes ministerstvo, které naše připomínky předává. Komunikace je kvůli tomu velmi zdlouhavá, navíc z našich deseti podnětů dostaneme odpověď třeba jen na šest,“ kritizoval Žára.

Registr zaznamenal sérii kolapsů

Problémy s registrem nastaly po jeho desetidenní odstávce na začátku prázdnin. Úřady po celé zemi v té době přecházely na nový systém, od kterého si Ministerstvo dopravy slibovalo větší efektivitu, kterou mělo přinést propojení databáze s ostatními registry v Česku, ale i s databázemi v ostatních zemích Evropské unie. Místo efektivity nastala série kolapsů, které začaly hned první den po spuštění. Stovky řidičů v dalších týdnech na úřadech často marně čekaly. Když už se řidiči dostali na řadu, ani to nebylo zárukou, že své auto přepíšou. Nový systém kolaboval, zadával nesmyslné údaje, jiné naopak museli úředníci ručně dopisovat. 

Náměstek ministra dopravy Miroslav Drobný před časem přiznal, že v novém registru je kolem jednoho milionu chybných dat. Chyby nejde odstranit jinak než tím, že lidé přijdou na registrační pracoviště, kde úředníci nesrovnalosti v databázi zjistí a opraví. To může trvat i roky. Automobily mají v databázi například špatně uvedené majitele a nesedí jejich technické parametry, jako jsou objem motoru či barva karoserie.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Archiv

Válka na Blízkém východě minutu po minutě: říjen 2023

1. 12. 2023

Za smrt pacientky ve zlínské nemocnici může personál, konkrétního viníka ale policisté nenašli

Krajská nemocnice Tomáše Bati ve Zlíně pochybila při endoskopickém výkonu, po kterém jedna pacientka zemřela a jedna byla těžce zraněna. Podle policie selhal zdravotnický personál, když zaměnil sterilní látku za desinfekci. Konkrétního viníka se ale nepodařilo najít a kriminalisté tak případ odložili. Informovala o tom mluvčí zlínské policie Monika Kozumplíková. Nemocnice je v současnosti vyšetřována také kvůli nákaze pacientů a personálu salmonelózou – celkem onemocnělo 68 lidí.
16. 1. 2020

Před 30 lety se snídalo u Mitterranda. Husák musel počkat, přednost dostal Havel

Za tradiční prvenství Francoise Mitterranda bývá považován fakt, že se stal prvním socialistickým prezidentem v dějinách Francie. Výrazná osobnost evropské politiky 20. století má ovšem význam i pro dějiny české, potažmo československé – Mitterrand byl totiž prvním západním státníkem, který před rokem 1989 jednal s představiteli tuzemského disentu, a postavil je tak téměř na roveň Husákovy a Jakešovy nomenklatury.
9. 12. 2018

Ferdinand Peroutka. Muž střední cesty, kterou zavály dějiny

Novinář Ferdinand Peroutka, nejzvučnější hlas české názorové publicistiky 20. století a břitký kritik nacistické i komunistické totality, označil svého předchůdce Karla Havlíčka Borovského v dobrém slova smyslu za muže střední cesty. On sám jím byl také - jen mu ji zavály dějiny. Od jeho smrti právě uplynulo čtyřicet let.
25. 2. 2015Aktualizováno20. 4. 2018
Načítání...