Škoda Octavia - dva dny po představení zahájena montáž

Praha - První studie vozu vznikly už v roce 1992 na bázi Golfu III. Od prvního návrhu se uvažovalo o větším typu. V roce 1994 byly postaveny a odzkoušeny první prototypy. V Praze byl veřejnosti představen model Škoda Octavia 1. září 1996. O dva dny později otevřel nový závod pro Octavii bývalý prezident Václav Havel, kdy byla také oficiálně zahájena její montáž. Slavnostní premiéra druhé generace se konala v březnu 2004 na autosalonu v Ženevě. Od té doby nesly vozy první generace název Octavia Tour a vyráběly se od roku 1996 nepřetržitě do roku 2010.

První, kdo se oficiálně seznámil s novým vozem Škoda Octavia vyráběným v právě dokončené nové hale byli 4. dubna 1996 členové poroty soutěže Evropské auto roku. Byl to po letech opět zcela nový typ (model Felicia vycházel stále ještě z předchozího Favorita), všichni ji chápali jako významný mezník.

Původní italský návrh byl podstatně přepracován, konstrukci provedl tým v Česaně. Velký důraz byl kladen na bezpečnost, takže se počítalo nejen s předními, ale také s bočními airbagy, dosud běžnými ve vozech vyšších tříd.

Octavia první generace získala několik ocenění Car of the Year či Nejlepší vůz v kategorii kombi ve Velké Británii. Na tato významná ocenění navazuje Škoda Auto v roce 2004 modelem Octavia druhé generace, který prošel v roce 2008 modernizací. Mezi další ocenění patří např. Auto Trophy 2008 a 2009, AutoBest 2010 či Best Family Car 2010

V roce 1998 přišla varianta kombi a později také pohon všech kol. V roce 2000 prošel úspěšný model modernizací. Zároveň se představila nejvyšší výbava Laurin & Klement. Také byl v roce 2001 uveden model RS, který měl motor 1.8T s výkonem 132 kW (180 koní). V roce 2002 verzi RS doplnilo i kombi.

Miliontá Škoda Octavia byla vyrobena 17. února 2004 a od tohoto roku byla první generace prodávána pod názvem Octavia Tour. Poslední modernizace proběhla v roce 2009. Nástupce zachoval zejména elegantní design, vysokou kvalitu zpracování a vynikající jízdní vlastnosti.

Vedle druhé generace vydržela v prodeji dalších více než šest let a s celkovým počtem 1 442 126 kusů skončila její výroba až 10. listopadu 2010. V tento den bylo vyrobeno posledních 40 kusů. V srpnu 2011 Škoda Auto odstartovala výrobu testovací flotily deseti elektromobilů Octavia Green E Line.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Archiv

Válka na Blízkém východě minutu po minutě: říjen 2023

1. 12. 2023

Za smrt pacientky ve zlínské nemocnici může personál, konkrétního viníka ale policisté nenašli

Krajská nemocnice Tomáše Bati ve Zlíně pochybila při endoskopickém výkonu, po kterém jedna pacientka zemřela a jedna byla těžce zraněna. Podle policie selhal zdravotnický personál, když zaměnil sterilní látku za desinfekci. Konkrétního viníka se ale nepodařilo najít a kriminalisté tak případ odložili. Informovala o tom mluvčí zlínské policie Monika Kozumplíková. Nemocnice je v současnosti vyšetřována také kvůli nákaze pacientů a personálu salmonelózou – celkem onemocnělo 68 lidí.
16. 1. 2020

Před 30 lety se snídalo u Mitterranda. Husák musel počkat, přednost dostal Havel

Za tradiční prvenství Francoise Mitterranda bývá považován fakt, že se stal prvním socialistickým prezidentem v dějinách Francie. Výrazná osobnost evropské politiky 20. století má ovšem význam i pro dějiny české, potažmo československé – Mitterrand byl totiž prvním západním státníkem, který před rokem 1989 jednal s představiteli tuzemského disentu, a postavil je tak téměř na roveň Husákovy a Jakešovy nomenklatury.
9. 12. 2018

Ferdinand Peroutka. Muž střední cesty, kterou zavály dějiny

Novinář Ferdinand Peroutka, nejzvučnější hlas české názorové publicistiky 20. století a břitký kritik nacistické i komunistické totality, označil svého předchůdce Karla Havlíčka Borovského v dobrém slova smyslu za muže střední cesty. On sám jím byl také - jen mu ji zavály dějiny. Od jeho smrti právě uplynulo čtyřicet let.
25. 2. 2015Aktualizováno20. 4. 2018
Načítání...