Praha - Revoluci ve světě motorů připravil 17. června 1970 vůz, který v sobě snoubil vlastnosti výkonného silničního vozidla a na všechny čtyři kola poháněného vehiklu do terénu - Range Rover. Někteří jej označují za první všestranné luxusní vozidlo s pohonem 4x4 na světě. Stal se předchůdcem dnes velmi oblíbených SUV (sportovně užitková vozidla). Ve své době se stal komfortnějším vozidlem, než jaké tehdy nabízel jeho výrobce – Land Rover. Nyní je vlastníkem jak Range tak Land Roveru indická společnost Tata Motors.
Range Rover přinesl revoluci do světa motorů - komfortní 4x4
Od roku 1970 vznikly tři generace Range Roveru. První, dnes nazývaná jako Classic, byla sériově vyráběna až do roku 1996. Začínala se 135 koni pod kapotou a objem motoru byl úctyhodných 3,5 litru. Původně byl třídveřovým vozem. Poslední verze pak dosahovala více než dvojnásobné koňské síly a samozřejmě luxusnějších interiérových prvků, stejně jako podobné vozy v této třídě.
Cena běžně pořizovaného Range Roveru - 3 miliony
V současnosti začíná cena Ranger Roveru na 2,2 milionu korun, po volbě jiné motorizace a výbav se může vyšplhat přes tři miliony. Navíc nejnovější verze Range Roveru se skvěle prodává – ročně se jej prodá více než jakéhokoliv předchozího modelu.
„Range Rover jsou ve skutečnosti čtyři vozidla v jednom,“ uvádí důvod úspěchu Phil Popham, výkonný ředitel společnosti Land Rover. „Jedná se o luxusní motorové vozidlo, které lze využívat doslova sedm dnů v týdnu. Je totiž vhodné pro pohodové trávení volného času a volnočasových aktivit, jelikož s přehledem zvládne celou škálu povrchů od upravených silnic po terény kdekoli na světě, s vysokou výkonností je ideální i pro cestování na velké vzdálenosti a díky své všestrannosti je využitelné i při práci na venkově a v terénu,“ dodává Popham.