Range Rover přinesl revoluci do světa motorů - komfortní 4x4

Praha - Revoluci ve světě motorů připravil 17. června 1970 vůz, který v sobě snoubil vlastnosti výkonného silničního vozidla a na všechny čtyři kola poháněného vehiklu do terénu - Range Rover. Někteří jej označují za první všestranné luxusní vozidlo s pohonem 4x4 na světě. Stal se předchůdcem dnes velmi oblíbených SUV (sportovně užitková vozidla). Ve své době se stal komfortnějším vozidlem, než jaké tehdy nabízel jeho výrobce – Land Rover. Nyní je vlastníkem jak Range tak Land Roveru indická společnost Tata Motors.

Od roku 1970 vznikly tři generace Range Roveru. První, dnes nazývaná jako Classic, byla sériově vyráběna až do roku 1996. Začínala se 135 koni pod kapotou a objem motoru byl úctyhodných 3,5 litru. Původně byl třídveřovým vozem. Poslední verze pak dosahovala více než dvojnásobné koňské síly a samozřejmě luxusnějších interiérových prvků, stejně jako podobné vozy v této třídě.

Cena běžně pořizovaného Range Roveru - 3 miliony

V současnosti začíná cena Ranger Roveru na 2,2 milionu korun, po volbě jiné motorizace a výbav se může vyšplhat přes tři miliony. Navíc nejnovější verze Range Roveru se skvěle prodává – ročně se jej prodá více než jakéhokoliv předchozího modelu.

„Range Rover jsou ve skutečnosti čtyři vozidla v jednom,“ uvádí důvod úspěchu Phil Popham, výkonný ředitel společnosti Land Rover. „Jedná se o luxusní motorové vozidlo, které lze využívat doslova sedm dnů v týdnu. Je totiž vhodné pro pohodové trávení volného času a volnočasových aktivit, jelikož s přehledem zvládne celou škálu povrchů od upravených silnic po terény kdekoli na světě, s vysokou výkonností je ideální i pro cestování na velké vzdálenosti a díky své všestrannosti je využitelné i při práci na venkově a v terénu,“ dodává Popham.