Londýn - David Ogilvy se nesmazatelně zapsal do světa reklamy a podle mnohých odborníků se v branži nikdy nepohyboval nikdo lepší. Napsal řadu studií a knih, za bibli a učebnici reklamy je označována jeho kniha Ogilvy o reklamě. Přitom dříve než se dal k reklamě, vystřídal Ogilvy mnoho, často od reklamy velice vzdálených profesí. Legenda světové reklamy a zakladatel jedné z největších světových agentur Ogilvy & Mather zemřel 21. července 1999, v 88 letech.
David Ogilvy - legenda světa reklamy
„Byl mužem, který kladl veliký důraz na to, aby věděl, jak lidé produkty používají. Byl vyhlášený tím, že všechny produkty, na které reklamu dělal, osobně používal. To znamená, že měl relativně luxusní sídla plná levných pracích prášků,“ říká Daniel Köppl, šéfredaktor Marketing & Media.
Ogilvy se narodil 23. června 1911 skotskému otci a irské matce, označoval se za Skota. Po studiích v Edinburghu a po nedokončeném studiu v Oxfordu zkusil mnoho profesí. Byl kuchařem v Paříži, podomním prodejcem sporáků ve Skotsku, studoval americkou reklamu v USA, spolupracoval na Gallupových průzkumech pro filmový průmysl, byl také diplomatem.
Spotřebitel není blbec, je to vaše manželka
Poté, co zakotvil definitivně v reklamě, založil v roce 1949 v New Yorku firmu Ogilvy & Mather, ze které se stala jedna z největších světových agentur. Ogilvy pracoval až do vysokého věku. Proslavil se výrokem: „Spotřebitel není blbec, je to vaše manželka.“ Mezi jeho klienty patří firmy jako Mattel, Dove, Rolls Royce, Ford, Coca-cola či Nestlé.
Po čtyřiceti letech prodal v roce 1989 své konsorcium britské spolenosti WPP Group a přestěhoval se do Francie, kde v roce 1999 také zemřel.