TÉMA

Vjezd

Karlovy Vary dál omezí vjezd do centra

Karlovy Vary chtějí ještě víc omezit nežádoucí dopravu v lázeňském centru. Městu se osvědčily výsuvné sloupky, které zabraňují vjezdu do ulic. Instalují proto další, tentokrát ve Vřídelní ulici, která vede kolem Vřídla a podél hlavní Mlýnské kolonády. Rozhodnutí města má své příznivce ale i odpůrce.
30. 7. 2024|

Praha 1 chystá novou vyhlášku na zákaz nočního vjezdu do ulic Starého Města

Radnice Prahy 1 se nevzdává svého plánu zakázat noční vjezd aut do ulic Starého Města. Když to zkusila v listopadu, vyvolalo to velkou vlnu kontroverze a nesouhlasu, načež magistrát obratem vyhlášku zrušil. Jenže teď politici městské části připravují zákazovou vyhlášku znovu.
13. 3. 2024|

Proti kolonám v centru potřebuje Praha jinou zbraň než okruhy, hájí náměstek i dopravní expert zpoplatnění vjezdu

Praha se chystá změnit systém parkování a zároveň dál připravuje zpoplatnění průjezdu po části pravého vltavského nábřeží a Malou Stranou. Náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti) řekl v Událostech, komentářích, že nepovažuje problematiku zpoplatnění vjezdu do části centra za závislou na dostavbě kapacitních okruhů. Ty i podle dopravního experta Michala Vojtíška auta do Prahy spíše přivedou, než že by jejich počet limitovaly.
6. 12. 2023|

Pražská koalice diskutuje o zpoplatnění průjezdu centrem ve výši až 200 korun

Pražská koalice diskutuje o možnosti zpoplatnit vjezd do některých částí centra, jako je například Smetanovo nábřeží. Výjimku by dostali ti, kteří v daném místě pracují nebo bydlí. Hlavním důvodem je podle 1. náměstka primátora Prahy pro oblast dopravy Zdeňka Hřiba (Piráti) odlehčení veřejné dopravě. „My jsme proti zpoplatnění ulic, protože ho považujeme za nesystémové,“ řekl Starosta Prahy 9 Tomáš Portlík (ODS). „Zpoplatnění dává smysl tam, kde se snažíme omezit intenzitu dopravy,“ prohlásil Michal Vojtíšek z Centra vozidel udržitelné mobility.
31. 8. 2023|

Starostové sousedních čtvrtí mají výhrady k návrhu zpoplatnit vjezd do Prahy 1

Starostové městských částí, které sousedí s Prahou 1, se začali ohrazovat proti možnosti, že by byl vjezd do historického centra metropole zpoplatněn. Že by na to mohlo dojít, řekli v první polovině května náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti) a starostka první městské části Terezie Radoměřská (TOP 09). Podle starostů Prahy 2 a 5 ale hrozí, že se řidiči budou centru vyhýbat a zahltí ulice v jejich městských částech.
19. 5. 2023|

Praha plánuje zpoplatnit vjezd do historického centra. Výjimku by měli rezidenti

Praha ve spolupráci s první městskou částí plánuje zpoplatnění vjezdu do historického centra metropole pro nerezidenty. Cílem je omezit zbytné průjezdy centrem a zklidnit dopravu. Při středeční  debatě o dopravě v Praze 1 to řekli náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti) a starostka první městské části Terezie Radoměřská (TOP 09). Opatření by podle nich mohlo začít platit začátkem příštího roku, o přesných parametrech se zatím jedná. V plánu je také omezení návštěvnického parkování v centru.
10. 5. 2023|

Zbourání vily Viktora Beneše by byla veliká ztráta, řekl Hřib. Rada města podává proti demolici odvolání

Kdyby vila stavitele Viktora Beneše šla k zemi, šlo by o velikou ztrátu. Proto se rada hlavního města v úterý rozhodla podat proti demoličnímu výměru budovy ze začátku dvacátého století odvolání. V pořadu Interview ČT24 to řekl primátor Prahy Zdeněk Hřib (Piráti). S moderátorkou Světlanou Witowskou ale hovořil i o dalších tématech, například o dostavbě pražského okruhu nebo příliš úzkém pruhu pro auta v Modřanech, na který upozornila reportáž ČT.
27. 7. 2021|

Do většiny obcí zasažených tornádem mohou vjet auta. Hasiči už poslali k zemi dvacítku domů

Policie od středy uvolnila vjezd do tornádem postižených obcí na Hodonínsku a Břeclavsku. Hasiči mají v obcích 41 požadavků na demolice. Zatím šlo k zemi 20 domů, jejichž demolici řídili, celkem má jít o 185 domů. Kvůli poškození domů bude potřebovat dlouhodobější ubytování více než dvacítka rodin.
7. 7. 2021Aktualizováno7. 7. 2021|

30 let zpět: Auta na pěší zóně v centru Prahy

Doprava u Václavského náměstí v srdci metropole nebyla před 30 lety upravena značkami. Toho často zneužívali taxikáři či zásobovači, kteří si pěší zónou krátili cestu.Vraťte se každý den na chvíli o 30 let zpět a podívejte se, jaké okamžiky přinesl rok 1991. 
19. 4. 2021|

Utrum pro starší dieselová auta. Velká belgická města jim zakázala vjezd

Velká belgická města zakázala vjezd starším dieselovým vozům, uvedla rozhlasová stanice BRF. Do Bruselu, Antverp a Gentu nemohou od začátku letošního roku vjíždět auta, která nesplňují vyšší emisní normu než Euro 3, informovala agentura DPA.
2. 1. 2020|

Centrem Brna mohou projíždět tisíce aut. Chodci v pěší zóně mezi nimi kličkují

Pěší zónou v historickém centru Brna denně projedou stovky aut. Povolení k vjezdu radnice vydala asi sedmi tisícům z nich, a to vyjma dopravního podniku nebo veřejných služeb, které do města zajíždět musejí. Změnu by měl na jaře přinést nový způsob rozdělení centra na víc oblastí.
8. 11. 2019|
Načítání...