TÉMA

Kaplice

Řidiči mohou využívat další část dálnice D3 v Jihočeském kraji

Silničáři na jihu Čech otevřeli 28 kilometrů dálnice D3 zahrnující obchvat Českých Budějovic. Řidiči se nově dostanou od Úsilného na Českobudějovicku ke Kaplici na Českokrumlovsku. Stavba téměř třicetikilometrového úseku stála 14,5 miliardy korun bez daně. Jedná se o druhý úsek dálnice v Česku, který tento týden začal fungovat. Od úterý mohou řidiči jezdit po 48 kilometrech dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem.
včeraAktualizovánopřed 12 hhodinami|

Úřad práce kvůli útokům zruší desítky poboček, pomoci má pošta

Jednáním se starosty začalo rozsáhlé rušení poboček úřadu práce, postupně jich zanikne osmdesát tři z 369. Velká část z nich skončí už do poloviny příštího roku, další po dohodě s jednotlivými obcemi. Úředníci se o místa bát nemusejí, přesunou se do větších poboček, které zůstanou v provozu. S vyřizováním některých dávek má také pomoci Česká pošta. Rušení kritizuje Sdružení místních samospráv i někteří opoziční politici.
25. 11. 2024|

Zrušte poplatek na budějovickém obchvatu, žádá Kuba ministra dopravy

Jihočeský hejtman Martin Kuba (ODS) požádal v otevřeném dopisu ministra dopravy Martina Kupku (ODS), aby zrušil poplatek na budovaném obchvatu Českých Budějovic. Ministerstvo zrušení poplatku pro úsek, který bude součástí dálnice D3, zatím odmítá. Zavedení poplatku by podle Kuby znamenalo, že tranzitní doprava by dál projížděla městem, uvedl v dopisu, který zaslal i médiím. Úsek D3, který vytvoří obchvat Českých Budějovic, chce Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zprovoznit ještě letos.
12. 7. 2024|

Obchvat má z Kaplice odvést desetitisíce kamionů. Dělníci začali s jeho stavbou

V Kaplici na Českokrumlovsku začala stavba závěrečného úseku obchvatu města. Navazuje na první etapu, kterou stavbaři vybudovali v letech 2013 a 2014. Řidiči by mohli jezdit po celém obchvatu v polovině roku 2026. Komunikace dlouhá přes jeden a půl kilometru povede mimo zastavěné území Kaplice, a desetitisíce aut včetně těžkých nákladních vozidel tak nebudou jezdit přes historické centrum. Omezení v dopravě kvůli stavbě zpočátku žádné nebude.
10. 4. 2024|

Za poslední rok přibylo jen patnáct kilometrů dálnic. Ten příští ale přinese osmkrát víc

Rok 2023 nestál co do nových zprovozněných úseků dálnic příliš za řeč. Politici mohli přestřihnout pouze tři pásky na nových dálničních úsecích, dva z nich byly na dálnici D48, jeden na D7. Celkem přibylo patnáct kilometrů. Častěji se poklepávalo na základní kameny nových staveb, těch bylo zhruba třikrát více – osm úseků o celkové délce 55 kilometrů. Na železnici letos skončila komplikovaná výluka u Ústí nad Orlicí a také modernizace trati mezi Smíchovem a Radotínem na okraji Prahy, začaly naopak práce na koridoru u Berouna.
30. 12. 2023|

Silničáři finišují a příští rok chtějí střihat pásky. Pak se ukáže, kolik budou mít peněz

Silničáři hlásí rekordní počty rozestavěných hlavních tahů a příští rok chtějí otevřít nejvíce kilometrů dálnic v historii. V dalších letech ale Česko bude muset spoléhat – hlavně při stavbě silnic – už převážně jen na vlastní zdroje. Těch evropských už nebude tolik jako nyní.
9. 10. 2023|

Dálnice povede z Budějovic na hranice o rok později, připouští ŘSD. Stavbu zdrží bažinatý terén u Kaplice

O rok déle, než silničáři předpokládali, potrvá stavba dálnice D3 od Českých Budějovic na rakouské hranice u Dolního Dvořiště. V rozhovoru pro ČTK to připustil šéf Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. Složitější bude stavba dálnice u Kaplice, kde je problém s podložím. Dřívější plány ŘSD předpokládaly, že napříč Jihočeským krajem by se mohlo po dálnici jezdit v roce 2025, nově silničáři uvádějí až rok 2026.
16. 10. 2022Aktualizováno16. 10. 2022|

Začala stavba dálnice D3 mezi Třebonínem a Kaplicí. Úsek má být hotový za dva a půl roku

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo v pátek stavět část dálnice D3 Třebonín–Kaplice za 1,87 miliardy korun bez DPH. Úsek dlouhý 8,6 kilometru chce stát zprovoznit koncem roku 2024. Celá dálnice D3 by pak měla být hotová do roku 2030, jihočeská část do roku 2025. Státní fond dopravní infrastruktury má teď na stavbu dálnic a silnic I. tříd tři miliardy korun, uvedli zástupci ŘSD, fondu a ministerstva dopravy.
4. 2. 2022Aktualizováno4. 2. 2022|

Stavba D3 nabírá zpoždění. Komise navrhla vyloučení firmy Metrostav Infrastructure z tendru

Budování další části dálnice D3 na jihu Čech se vzdaluje. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nemůže zahájit stavbu úseku od Českých Budějovic směrem k rakouským hranicím kvůli problémům v tendru. Nelze totiž podepsat smlouvu s vítěznou firmou. Stavba tak nabere zpoždění minimálně tři čtvrtě roku. Dálnice je zatím hotová v úseku od hranic se Středočeským krajem až po České Budějovice, jedná se o necelých sedmdesát kilometrů. Naopak s předstihem se otevře obchvat Osové Bítýšky na Vysočině.
30. 8. 2021|

SeČTeno z Jihočeského kraje: Covid dopadá i na farmáře a veletrhy

I produkci jihočeského mléka a třeboňského kapra ovlivnila koronavirová epidemie. Firmám chybí zahraniční pracovníci, potravináři musí do výroby povolávat své úředníky. Zemědělská výroba se přitom nedá zastavit. S pandemií covidu-19 se celý svět potýká už rok. Její dopady pociťují podnikatelé ve všech odvětvích a ve všech regionech. Těm tuzemským se věnuje pořad České televize SeČTeno.
12. 2. 2021Aktualizováno12. 2. 2021|

Opětovné vyvlastnění pozemků pod D3 bylo v pořádku, potvrdil Nejvyšší správní soud

Opětovné vyvlastnění pozemků pod dálnicí D3 v úseku Ševětín–Borek bylo v pořádku. Vyplývá to z rozhodnutí Nejvyššího správního soudu (NSS), který ukončil vleklý spor o 50 metrů dnes už zprovozněné dálnice. ČT to zjistila z justiční databáze. Stát musel pozemky vyvlastňovat dvakrát. První vyvlastnění se zrušilo, protože za ně Ředitelství silnic a dálnic nezaplatilo včas. Dálnice se tak stavěla na cizích pozemcích a státu hrozilo, že za ně bude muset platit nájem. Podle soudu je ale možné vyvlastnit i pozemky pod rozestavěnou dálnicí.
10. 2. 2021|

Krajská bilance: Jih Čech hospodaří bez dluhů, problémem je letiště

Jihočeské krajské politice v posledních čtyřech letech dominoval projekt českobudějovického letiště, a postoj k němu bude muset zaujmout i nové zastupitelstvo, které vzejde z nadcházejících krajských voleb; ranvej a terminál totiž stále hledají strategického partnera na provoz. Tématem pak budou i dopady pandemie koronaviru, která významně zasáhla zdejší cestovní ruch. A v jaké kondici se jižní Čechy po uplynulých čtyřech letech nacházejí?
4. 9. 2020|

Most u Netřebic bude dva dny uzavřený. Už podruhé za krátkou dobu se tam utrhl svah

Most u Netřebic na Českokrumlovsku bude 24. a 25. června z havarijních důvodů zavřený a silnice I/3 neprůjezdná. U mostu, kde se v květnu utrhl kus krajnice a sesunula půda, se nyní uvolnil druhý svah. Objízdná trasa vede přes Český Krumlov, kde se už ve středu tvořily dlouhé kolony. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) bude muset most zpevnit, v místě přidá ještě jednu vrstvu asfaltu.
24. 6. 2020Aktualizováno24. 6. 2020|

Na D3 se otevřel desetikilometrový úsek. Celá dálnice má být hotová do roku 2028

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) otevřelo část dálnice D3 Ševětín–Borek dlouhou 10,7 kilometru. Provoz je nyní už obousměrný, už od dopoledne mohli řidiči jezdit ve směru do Prahy. Stavba stála 1,6 miliardy korun, informoval mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Od 1. ledna 2020 bude celá jihočeská část D3 zpoplatněna, sdělil novinářům ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO).
10. 12. 2019Aktualizováno10. 12. 2019|
Načítání...