Desítky českých turistů uvázly v Hurghadě. Odlet se opakovaně odsouvá, stěžují si

V egyptské Hurghadě uvázlo kvůli poruše letadla společnosti Travel Service několik desítek klientů cestovní kanceláře Fischer. Odlétat měli v sobotu odpoledne, v neděli v poledne však stále byli v egyptském hotelu. Někteří z nich si stěžují na špatnou komunikaci ze strany cestovní kanceláře Fischer. Její mluvčí Jan Bezděk ČTK řekl, že delegáti klientům poskytují maximum informací, o dalším postupu ale musí rozhodnout společnost Travel Service. Letecký dopravce poslal v noci do Hurghady tým techniků, kteří pracují na opravě.

Letadlo mělo z Hurghady odlétat v sobotu ve 14:35 do Bratislavy. „Po prvním hlášení závady jsme seděli v letadle asi tři hodiny, než přišli technici. Poté letadlo odrolovalo, ale závada se ohlásila zase. Byli jsme proto vpuštěni zpět do letištní haly, dostali jsme pití a kousek bábovky,“ řekl ČTK jeden z turistů Jiří Polášek.

Znovu se lidé do letadla prý dostali až večer, ale problém se objevil opět, a tak byli po půlnoci odvezeni do hotelu.

„Jde o problém s letadlem, který ale řeší Travel Service. Turisté jsou nyní na hotelu, mají zajištěnu stravu all inclusive a je o ně postaráno,“ řekl Bezděk.

Mluvčí Travel Service Vladimíra Dufková dnes odpoledne ČTK sdělila, že v noci do Egypta odletěl tým techniků s náhradními díly. „Teď probíhají opravy a testy,“ podotkla.

Čas odletu se opakovaně odsouval

Polášek si stěžuje, že turisté nemají dostatek informací. Nejprve byl podle něho odlet posunut na dnešních 09:00, posléze na 12:30, nyní je aktuální informace 17:00. „Neměl bych problém s tím, kdyby řekli, že tu budeme dva dny a potom letíme. Ale tohle odsouvání se nám nelíbí,“ konstatoval. Někteří lidé se navíc podle něho už bojí znovu do stejného letadla nastoupit.

„Naši delegáti jsou s klienty ve spojení a snaží se je o vývoji informovat. Vše ale záleží na tom, kdy bude moci letadlo do vzduchu, a o tom musí rozhodnout letecká společnost,“ dodal Bezděk. 

Dufková zdůraznila, že v podobných případech je bezpečnost cestujících a posádky vždy na prvním místě. „Cestujícím charterového letu z Hurghady do Bratislavy se samozřejmě za komplikace omlouváme,“ uvedla.

Travel Service patří do skupiny Unimex Group, necelý poloviční podíl v dopravci drží čínská investiční společnost CEFC. Loni společnost přepravila téměř 6,3 milionu cestujících. Firma na trhu působí od roku 1997. Je lídrem v charterové dopravě v ČR, na Slovensku a v Maďarsku, významný podíl trhu má v Polsku. Zároveň je spolumajitelem Českých aerolinií, ve kterých drží 34procentní podíl.