Oprava mostů komplikuje v Ostravě dopravu, stavbaři budou v Rudné až do konce roku

Dopravu v Ostravě začala výrazně komplikovat několikaměsíční oprava mostů u Hornbachu a přes řeku Ostravici v Rudné ulici. Ta je jednou z nejvytíženějších silnic ve městě. Dva mosty jsou pro motoristy plně uzavřeny ve směru z Poruby na Kunčice a Havířov, a to i pro městskou hromadnou dopravu.

Video Komplikace v dopravě
video

Komplikace v dopravě

V opačném směru nebudou moci přes mosty jezdit nákladní vozy nad šest tun, ale osobní auta a autobusy ano. Podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic Jana Studeckého potrvají opravy do začátku prosince.

Opravu bude mít na starosti společnost IDS Olomouc a bez DPH bude stát 62 milionů korun. „Oprava spočívá ve výměně vozovkového souvrství včetně hydroizolace, výměně ložisek, obnovy protikorozní ochrany ocelové konstrukce, výměně zádržného systému a mostních závěrů a provedení sanace spodní stavby,“ uvedl Studecký. Auta budou muset jezdit objízdnými trasami mimo jiné po Frýdecké a Místecké ulici.

/*json*/{"map":{"lat":49.80569989171479,"lng":18.283121156713833,"zoom":15,"mapTypeId":"roadmap"},"markers":[{"lat":49.805395226199735,"lng":18.283786344549526,"type":"1","description":"Opravovaný most"}],"polylines":[],"circles":[],"polygons":[],"rectangles":[]}/*json*/

Změny v provozu MHD

Ředitel dopravního úseku Dopravního podniku Ostrava (DPO) Aleš Hladký podotkl, že oprava mostů si vyžádá změny autobusových linek a ovlivní i tramvajovou dopravu. „V autobusové dopravě jsou to drobné změny časových poloh spojů nebo drobnější odklony na trase linek 21, 81, 62, 74 a dalších příměstských linek,“ řekl Hladký. Podle mluvčí Dopravního podniku Ostrava Karolíny Ryckové se další omezení budou týkat rovněž autobusových linek č. 31, 45 a 54.

Po uzavření mostů budou autobusy číslo 31 mezi zastávkami Bivojova a Frýdecká odkloněny, ale na konečnou Nová huť jižní brána dojedou. Linka 45 bude končit na zastávce Bivojova a linka 57 na Mírovém náměstí.

Ve směru z Kunčic se trasy autobusů měnit nebudou. Trasy se autobusům změní až po zahájení opravy, jízdní řády už ale DPO upravil od 4. března, aby byly na uzávěru připraveny. Komplikace v autobusové dopravě chce podnik řešit také tramvajemi. „Rozhodně bychom doporučovali využít kapacitní tramvajovou dopravu, která je posílena,“ řekl Hladký.

„Zavedli jsme tramvajovou linku X45, která vede z Poruby vozovny na Novou Huť, a prodloužili jsme linku č. 10, bude ukončena na Hranečníku,“ dodala Karolína Rycková.

Uzávěra se dotkne i sedmi linek příměstské dopravy, řekl jednatel společnosti Koordinátor ODIS, která v Moravskoslezském kraji řídí systém hromadné dopravy Martin Dutko. Spoje, které přijíždějí po Rudné z Havířova, se do Ostravy dostanou bez problémů. V opačném směru ale budou muset jet objížďkou, a v Ostravě tak udělají jakýsi okruh. Jízda se cestujícím prodlouží o několik minut.

V plánu je „výlukový management“

Ostravský dopravní podnik připravuje takzvaný výlukový management. V rámci něj chce DPO dosáhnout toho, aby investoři v případě stavebních prací, které omezí MHD, své stavební plány konzultovali přímo s dopravcem.

„Opatření má oporu v drážním zákoně, týká se hlavně tramvají a trolejbusů. Investoři, pokud chtějí omezit MHD, s námi musejí počítat.“ 

Karolína Rycková

mluvčí Dopravního podniku Ostrava

Podle Karolíny Ryckové se na tom zástupci DPO dohodli se zástupci Ostravy a Moravskoslezského kraje. „Chceme také, aby investoři dodržovali termíny stavebních prací,“ doplnila mluvčí DPO.

Celý systém je podle ní již připravený. Existuje už webová aplikace pro hlášení oprav a připravuje se její oficiální spuštění.