Recenze: Gwen Stefani účtuje s bývalým. Její pomsta chutná sladce

Pravda je prý relativní. Od Gwen Stefani ale netřeba čekat jakékoliv kličkování. Na nové desce This Is What The Truth Feels Like řekne všechno na plnou pusu. Bývalá frontmanka kapely No Doubt po třinácti letech zčistajasna ukončila manželství kvůli nevěře svého chotě. Album je tedy jedním velkým vztyčeným prostředníkem Gavinu Rossdaleovi. Právě díky zpěvaččině velkohubosti jde o další skvělou rozchodovou nahrávku.

Gwen Stefani / This Is What The Truth Feels Like
Zdroj: Gwen Stefani

K pochopení kontextu je třeba trochu laciného bulváru. Gwen Stefani a zpěvák skupiny Bush Gavin Rossdale loni ukončili svazek údajně proto, že manželku několik let podváděl s chůvou jejich tří synů. Že své pocity Stefani promítla do celé desky, není takové překvapení - své o tom ví basový kytarista No Doubt Tony Kanal. Rozchod s ním dal v roce 1995 vzniknout dnes už legendárnímu albu Tragic Kingdom. Rozchodové téma zpracovala šestačtyřicetiletá Američanka na výbornou i podruhé.

Byla jsem to nejlepší, co tě potkalo

This Is What The Truth Feels Like není navzdory tématu smutnou utahanou deskou. Tomu zamezila žánrová pestrost - raggae, rap i pop s mírným závanem groovy. Gwen různé polohy sluší a ani v jedné nepůsobí křečovitě. Stefani dbala na to, aby v každé skladbě byla snadno zapamatovatelná pěvecká linka, kterou snadno implantuje do mozku. Dál se drží osvědčeného receptu předešlých dvou sólovek a i na té aktuální vynechala jakékoliv kytarové riffy. Ty si schovává až pro sedmou studiovku No Doubt.

Zábavnější než melodická hravost alba jsou však texty. Bývalá punk rockerka uměla vždycky přímo říct svůj názor a v nynějším postoji otce svých dětí rozhodně nešetří. Promlouvá k němu dost otevřeně, např. v Used To Love You: „Nevím proč brečím, ale asi je to proto, že jsem si poprvé od chvíle, kdy tě nenávidím, uvědomila, že jsem tě milovala. Myslela jsem, že jsem ta nejlepší věc, která se ti kdy stala. Myslela jsem, že mě miluješ nejvíc ze všech,“ zpívá.

Právě ono vyúčtování dává písním šťávu. Těží i z toho, že s tématem výčitek se může ztotožnit každý, ačkoliv se navenek tváří na úrovni a nad věcí. Komu by se nesnášenlivé komentáře zajídaly, může se soustředit na zamilovanou část desky, v níž se módní ikona nepokrytě vyznává k nové lásce ke country zpěvákovi Blakeu Sheltonovi, s nímž se po rozvodu spárovala.

Prodejnost bude živit aura pohádky „kterak ke štěstí přišla“. Příběh zlého muže, který podváděl, ale ona se s tím hrdinně vypořádala, aby pak nalezla štěstí v náruči jiného prince, zatímco podvodník dostal na pamětnou, lidstvo nikdy neomrzí. Pokud k tomu navíc hraje slušná hudba, lze si občas onoho povrchního pokušení dopřát.

Gwen Stefani: This Is What The Truth Feels Like - 7/10