Disney se připravuje na dlouhý zápas s Netflixem. Své filmové zisky mohutně investuje

Zisk americké mediální a filmové společnosti Walt Disney ve druhém čtvrtletí meziročně klesl o 51 procent na 1,4 miliardy dolarů (32,2 miliardy korun). Za propadem stojí snaha gigantu konkurovat ve sféře streamovacích služeb firmě Netflix a s tím spojený růst nákladů.

Bez mimořádných položek společnost Disney vydělala 1,35 dolaru na akcii a nedostála tak očekávání analytiků, kteří v průzkumu společnosti Refinitiv předpovídali v průměru 1,75 dolaru. 

Nicméně díky filmovým trhákům jako Avengers: Endgame a akvizici kabelových sítí společnosti 21st Century Fox se celkové tržby společnosti zvýšily o 33 procent na 20,2 miliardy dolarů.

  • Disney investuje do digitálních mediálních platforem s cílem postavit se společnosti Netflix. Společnost ve svém prohlášení uvedla, že náklady na budování on-line služeb budou ovlivňovat zisky několik let. V listopadu hodlá spustit placenou službu rodinného kanálu Disney+. 
  • Netflix je největší placená internetová televize na světě. V červenci však uvedla, že ve Spojených státech, což je její největší trh, přišla ve druhém čtvrtletí o 130 tisíc předplatitelů, poprvé za téměř deset let. Mimo Spojené státy se počet platících předplatitelů streamovacích služeb zvýšil o 2,83 milionu. Celosvětově má nyní Netflix skoro 152 milionů předplatitelů.
  • Zdroj: ČTK

Provozní zisk ze zábavních parků firmě stoupl o čtyři procenta na 1,7 miliardy dolarů, v parcích ve Spojených státech ale poklesl.

Mediální sítě, které zahrnují sportovní kabelovou stanici ESPN, Disney Channels a FX, vykázaly nárůst provozního zisku o sedm procent na 2,1 miliardy dolarů.

Disney, majitel filmového studia a zábavních parků po celém světě, v březnu dokončil obří akvizici  zábavních aktivit firmy 21st Century Fox.