Zpráva potvrzuje, že roste podíl leteckého průmyslu na emisích tzv. skleníkových plynů, kterým je připisováno poškozování atmosféry.
Znečištění od leteckých společností se od roku 2005 zvýšilo zhruba o dvě třetiny a i nadále by mělo růst, protože se lety stávají cenově dostupnějšími. Letecký průmysl by se tak v příštích třech desetiletích mohl stát největším producentem skleníkových plynů.
Kompenzace nefungují
Mezinárodní organizace pro civilní letectví (ICAO) se nedávno rozhodla začít řešit emise leteckého průmyslu přijetím vlastních směrnic. V nich ICAO vyzvala, aby se aerolinky snažily vykompenzovat zvýšení emisí výsadbou stromů nebo investicemi do čistších technologií.
Kritici však uvádějí, že kompenzace již byly odzkoušené a ukázalo se, že nefungují, částečně i kvůli tomu, že je těžké kontrolovat jejich dodržování.
Podle předběžných údajů emise spadající pod evropský systém obchodování s emisními povolenkami (ETS) loni obnovily pokles, když v roce 2017 se mírně zvýšily.