Za svůj první český rok přepravil FlixBus 2,3 milionu lidí. Chystá nové linky i zábavní portál

Autobusový dopravce FlixBus přepravil od loňského srpna, kdy začal působit v české vnitrostátní dopravě, na svých linkách 2,3 milionu cestujících. Ve čtvrtek společnost přidá nové spoje, uvedli zástupci firmy. Posílí linku mezi Prahou a Karlovými Vary nebo Libercem.

„Na území ČR máme nyní přes třicet zastávek. Postupně do naší sítě přidáváme další nová města i zastávky,“ uvedl ředitel FlixBusu pro Česko a Slovensko Pavel Prouza.

Od čtvrtka budou některé autobusy FlixBusu zajíždět na lince mezi Prahou a Karlovými Vary do Sokolova a také Chebu. „Týdně se jedná o více než třicet spojů,“ řekl Prouza. Dopravce také posílí linky mezi Prahou a Libercem, kde se počet spojů zvýší o 30 procent až na 15 spojení denně.

  • Firma FlixBus vznikla v Německu a provozuje vnitrostátní i mezinárodní autobusovou dopravu. První mezinárodní linky v České republice spustila v roce 2015. Nyní působí ve 27 evropských zemích a její evropská síť zahrnuje přibližně 250 tisíc denních spojů do 1700 destinací.
  • Zdroj: ČTK

Vedle vnitrostátní dopravy působí FlixBus na mezinárodních spojích. Nedávno ohlásil novou linku z jižních Čech do Vídně a Budapešti.

Zástupci firmy dále uvedli, že dopravce spustí od srpna ve svých autobusech neomezené internetové připojení, zavádí také vlastní zábavní portál.

FlixBus letos rozšiřoval svůj provoz také v zahraničí. Od března jezdí pod značkou FlixTrain na německé železnici, kde podle údajů společnosti převezl za první dva měsíce přes sto tisíc cestujících. Letos začal působit také v USA, kde si stanovil cíl provozovat tisíc spojů.

Žlutý proti zelenému. RegioJet kritizuje nízké ceny FlixBusu

FlixBus je dlouhodobě kritizovaný konkurenčním RegioJetem. Společnost podnikatele Radima Jančury obviňuje FlixBus z toho, že jezdí za podnákladové ceny. „FlixBus přišel do České republiky s tím, že nás nátlakem ovládne a převezme naše zákazníky, a to se mu jako v první evropské zemi nepodařilo,“ řekl Jančura. „Naopak z RegioJetu se díky tomu, jak FlixBus ovládl trh v Evropě, stal druhý největší nestátní autobusový dopravce na evropském kontinentu.“

Kvůli nízkým cenám FlixBusu na českém trhu poslal RegioJet stížnost evropské komisařce Margrethe Vestagerové. Firmě zároveň poslal předžalobní výzvu, ve které po něm požaduje zvýšení cen.

FlixBus na výzvu RegioJetu zatím nereagoval, argumenty RegioJetu analyzuje. „Věříme, že se pohybujeme v mezích, které soutěž povoluje. Naše cenotvorba reflektuje současnou situaci na trhu, naším cílem je být ziskoví,“ řekla mluvčí Martina Čmielová. Další postup bude FlixBus koordinovat podle kroků konkurence, dodala.

RegioJet byl v minulosti také obviňován za zneužití dominantního postavení na trhu. Žluté autobusy podle rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) vytlačily v letech 2007 a 2008 z trhu konkurenční společnost Asiana s pomocí podnákladových cen.

Konkurenční Arriva provozuje kromě dálkové i regionální a městskou dopravu

Mezi další konkurenty FlixBusu patří společnost Arriva. Ta vstoupila na český trh v roce 2006 a působí i v dalších čtrnácti evropských zemích. Přestože provozuje i železniční dopravu, její hlavní činností jsou autobusové linky.

V Česku ročně přepraví společnost svými 13 000 denními spoji přes 115 milionů cestujících. Provozuje totiž i regionální a městskou hromadnou dopravu na 30 místech ČR. Její autobusy Arriva Express pak zajišťují dopravu mezi Prahou a Teplicemi a mezi Brnem a Přerovem nebo Olomoucí. Vlaky firmy pak spojují Prahu s Nitrou nebo Benešovem. 

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Ekonomika

Spotřeba uhlí bude letos rekordní, předpovídá agentura IEA

Spotřeba uhlí bude letos opět rekordní, proti loňsku se zvýší o půl procenta a dosáhne 8,85 miliardy tun. Částečně je to způsobeno politikou vlády amerického prezidenta Donalda Trumpa. Ve svém výhledu o vývoji poptávky po tomto palivu to píše Mezinárodní agentura pro energii (IEA). Spalování uhlí je přitom jedním z největších zdrojů skleníkových plynů, které významně přispívají ke změně klimatu.
včera v 11:53

Přesunutí poplatků za zelené zdroje je dle Davida správné. Na dluh, míní Hladík

„Nepochybuji o tom, že to je krok správným směrem, ale nebude to stačit,“ reagoval europoslanec Ivan David (SPD) na krok vlády, která počítá s tím, že bude ze státního rozpočtu hradit poplatky za obnovitelné zdroje energie. Vyjít by to mělo na sedmnáct miliard korun, což bude každoročně na dluh budoucích generací, varoval exministr životního prostředí a poslanec Petr Hladík (KDU-ČSL). Vyzval k pomoci energeticky náročným odvětvím. Převedení poplatků na stát je podle prezidenta Svazu průmyslu a dopravy Jana Rafaje „extrémně důležitý krok“ pro energeticky náročný průmysl, po němž svaz volal mnoho let. Pozvání do Událostí, komentářů přijala také ředitelka Masarykova ústavu vyšších studií ČVUT Vladimíra Dvořáková. Moderoval Daniel Takáč.
včera v 09:08

EK zmírnila plán na zákaz prodeje automobilů se spalovacími motory

Evropská komise (EK) zmírnila plán na zákaz prodeje automobilů se spalovacími motory v Evropské unii od roku 2035. Nový návrh požaduje, aby se emise oxidu uhličitého (CO2) u nových aut snížily o devadesát procent proti úrovni z roku 2021, tedy nikoli o sto procent, jak bylo původně plánováno.
16. 12. 2025Aktualizováno16. 12. 2025

Cenový tlak na potraviny polevuje, ve stavebnictví však sílí

Čeští spotřebitelé stále čelí rychlému růstu cen hovězího, vajec nebo drůbeže, méně si naopak připlatí za brambory, ovoce a zeleninu. Potraviny obecně nezdražují podle Českého statistického úřadu tak rychle jako dříve. Podle hlavního ekonoma Moneta Money Bank Petra Gapka by tak jejich ceny mohly být stabilnější. Tlak na ceny naopak nepolevuje ve stavebnictví, které se potýká s vysokými náklady na materiál a energie. Sektoru se také nedostává kvalifikované pracovní síly, jako jsou zedníci, tesaři nebo stavbyvedoucí. Rostou i nároky na pracovníky, kteří potřebují znát nové technologie.
16. 12. 2025
Načítání...