Praha – Na hejtmanství Středočeského kraje vzniká pracovní skupina, která má vyřešit budoucnost autobusové dopravy ve středních Čechách. Jejím hlavním cílem by mělo být nalezení způsobu, jak efektivně propojit pražskou a středočeskou dopravu. Pro obyvatele středních Čech má nový systém představovat pohodlnější a levnější dopravu do metropole.
Střední Čechy hledají cesty, jak se dopravně svázat s Prahou
Do Pražské integrované dopravy se od 10. června nově zapojí Poděbrady, Kutná Hora, Uhlířské Janovice a Milovice. Cestující si tak už nebudou muset kupovat několik lístků, bude stačit jeden. „Tím cestující i ušetří, protože nebudou za stejný úsek v Praze platit dvakrát,“ uvedl mluvčí Ropidu Filip Drápal. „Na rozdíl od předchozích let mají Praha a kraj konečně ochotu a možnost racionálně jednat,“ doplnil náměstek pražského primátora Josef Nosek.
Nový koncept provázání regionální a metropolitní autobusové dopravy je pravým opakem toho, co prosazoval někdejší středočeský hejtman David Rath. Jeho cílem bylo oba systémy oddělit, což v krajním případě mohlo způsobit, že by cestující museli na hranicích hlavního města a Středočeského kraje přestupovat.
Všem dopravcům plánoval dát výpovědi a nové chtěl vybrat v soutěži. Vedení kraje ale po Rathově zatčení od tohoto záměru ustoupilo a výpovědi stáhlo. Tendr na nové dopravce podle nich nebyl dostatečně připravený. „Bylo zcela jednoznačné, že plánovaná výběrová řízení nejsou dobře připravena, a navíc byly výpovědi dávány zcela chaotickým způsobem,“ uvedl středočeský náměstek pro dopravu Robin Povšík.
Pracovní skupina pro integraci pražské a středočeské dopravy nyní bude jednat také o nové dohodě o platbách. Středočeští autobusoví dopravci kvůli vyšší ceně nafty požadují od Středočeského kraje 54 milionů navíc. Kraj jich v tuto chvíli nabízí osmnáct, vyčlenit z rozpočtu je hodlá v rámci úsporných opatření.