Praha - Česká televize odvysílala během uplynulého volebního víkendu celkem přes 16 a půl hodiny mimořádného kontinuálního zpravodajství a dvě hodiny Otázek Václava Moravce. Připravila tak nejkomplexnější volební zpravodajství na českém mediálním trhu, o které byl mezi diváky vysoký zájem. Výrazně vyšší návštěvnost zaznamenal díky nepřetržitému volebnímu servisu i portál ČT24.
O volební vysílání ČT24 byl enormní zájem
Během sobotního odpoledne ČT1 přinesla čtyři zpravodajské vstupy, ve kterých informovala o aktuálních volebních výsledcích. Díky tomu volební pořady oslovily velké množství diváků, celkem 2 794 000 z nich si pustilo některý z pořadů alespoň na 3 minuty kontinuálního sledování. U komunálních a senátních voleb, které zpravidla nebývají tak atraktivní, jde o neobvykle vysoké číslo.
V sobotu se ČT24 vyrovnala svou sledovaností největším celoplošným stanicím, sledovanost odpoledního vysílání činila průměrně 3,1 % dospělých, což v absolutních číslech znamená 277 000 diváků. Podíl na publiku (share) volebního speciálu vystoupal na 15,43 % a mezi 18:00 a 18:30 byla ČT24 druhou nejsilnější stanicí na trhu.
Podobných výsledků dosáhly i nedělní Otázky Václava Moravce, ve kterých se objevili předsedové všech sněmovních stran a hlavní kandidáti na pražského primátora. První hodinu sledovalo na obou programech průměrně 663 000 lidí, tedy každý třetí divák, který měl v tuto dobu zapnutou televizi. Druhou hodinu na ČT24 pak 320 000 lidí, a podíl na publiku tak činil téměř 15 procent.
Významný nárůst návštěvnosti zaznamenaly i zpravodajské stránky portálu ČT24, na které se v oba víkendové dny přihlásilo přes sto tisíc unikátních návštěvníků, konkrétně v sobotu 104 tisíc a v neděli jen o tři tisíce méně. Přitom dlouhodobý denní průměr se pohybuje okolo 52 000 návštěvníků. Data vycházejí z měření netmonitoru společnosti Gemius.