Praha - Zpravodajská stanice ČT24 slaví páté narozeniny. Za tuto dobu mohli diváci vidět zhruba 40 tisíc hodin zpravodajsko-publicistického vysílání. Co nového stanice chystá a jaké změny připravuje, o tom mluvil v Interview ČT24 ředitel zpravodajství České televize Milan Fridrich. „S vysíláním ČT24 jsem relativně spokojen, jenom za duben bez posledního dne dosahuje průměrné denní sledovanosti 3,31 procenta z celého televizního trhu. To je skutečně hodně, protože v evropském měřítku a kontextu, kdy zpravodajská stanice dosahuje dvou procent, se to považuje za obrovský úspěch,“ řekl. Diváci podle něj od ČT24 chtějí mimořádné vysílání, profesionálně zpracované velké akce a profesionalitu a nestrannost moderátorů.
Fridrich: Nemám rád slovo strop, pořád se dá něco zlepšovat
Na druhou stranu Fridrich není spokojen s tím, že se nepodařilo najít odpovídající moderní technologické zázemí. To by totiž zcela revolučně změnilo jak studia ČT24, tak pracovní prostředí pro redaktory a moderátory. „Všichni, kteří pracujeme v ČT24, se musíme snažit o to, abychom získávali nové diváky, a tím ospravedlňovali smysl veřejné služby, který je důležitý. Diváci totiž potřebují veřejnou službu, platí si ji, a proto se na ni také dívají,“ dodal Fridrich.
Podle ředitele si stanice ČT24 k narozeninám nadělila práci, protože už tři týdny běží její restrukturalizace. „Já jsem byl jmenován jako vedoucí restrukturalizace programu ČT24. Začali jsme pracovat na tom, aby naše stanice měla v následujících třech letech stabilní financování, aby se nastavila její struktura v nové řídící struktuře ČT tak, aby to bylo co nejefektivnější. Čtyřiadvacítku se snažíme profilovat na tvářích,“ vysvětlil Milan Fridrich.
![Interview ČT24](https://fs2-ct24.ceskatelevize.cz/image/OGIxZTk1YjIwN2QxNTIzMnZC035Kczk06KI5jB8S9gOIREMlVlxkapTXb1m1DoHA-K1uoKZ4Zg6vrZM0LGTQKh16R2DpdM1m8jpNRjl5U5-kzitXmN4vBGThJcJap3dd7xfhu67_1k4QBvAVnD1i9-dft1Onu453ZdRB7QoLEG4XyACuwUp4GLDLFsNMZHz_.jpg)
Milan Fridrich
Restrukturalizace by měla splnit dva hlavní úkoly. Za prvé velmi ostře vyprofilovat ČT24, což děláme už nyní. Za druhé je důležité mít maximální efektivní provoz, ve kterém vyjdu s penězi, které ČT bude mít pro to, aby financovala zpravodajství, a samozřejmě vyjít s lidmi, které k tomu mám. Případně, pokud se vytvoří nové technologické prostředí, tak se bude muset nově nadefinovat, které profese potřebuji, které lidi využiji jinak, apod. To jsou ale všechno věci v teoretické rovině, letošního roku se netýkají.
Dle slov Milana Fridricha dostanou diváci v horizontu tří let rozhodně vyprofilovanější a interaktivnější stanici ČT24. Ta se bude snažit maximálně využít nové technologie, sociální sítě a média nebo internetové aplikace. „Chceme, aby byla čtyřiadvacítka vnímána jako informační zpravodajský produkt, který se dá pustit v televizi, v mobilu, na internetu,“ dodal.