Facebook se mění, produkce slovenských mediálních domů s ním

Správci sociálních sítí slovenských mediálních domů zaznamenali minulý týden značný propad v distribuci obsahu, který nabízí na Facebooku svým čtenářům. Největší stránky oslovily na sítích až o desítky procent méně, někdy až o dvě třetiny čtenářů méně.

Facebook po několikaměsíčním testování na mobilních telefonech začal se zaváděním nového „feedu“ – kanálu s názvem Průzkumník příspěvků i na desktopové rozhraní. Kanál by měl zobrazovat články, videa a fotky, které by se automaticky přizpůsobily každému uživateli podle jeho oblíbeného obsahu.

Současně by měl uživatele podnítit i k vystoupení ze „sociálních bublin“. Bude jim nabízet i obsah ze stránek a od uživatelů, které sami ještě nesledují.

Novinka dopadla nepříjemným způsobem právě na slovenské uživatele. Slovensko patří k jedné z šesti zemí, ve kterých se Facebook rozhodl otestovat přesunutí všech příspěvků sdílených stránkami.

obrázek
Zdroj: ČT24

Na klasické zdi, kde se dříve objevovaly všechny příspěvky, pak nechal pouze ty od přátel daného uživatele. Zůstaly tam také placené příspěvky sdílené stránkami. Články ze zpravodajských webů se v tomto informačním kanále objevily pouze, když je někdo z přátel konkrétního uživatele označil jako „to se mi líbí“ nebo nasdílel.

„Šedesátka největších stránek slovenských médií měla ve čtvrtek čtyřikrát méně interakcí než v předcházejících dnech,“ popsal situaci Denník N. Facebook potvrdil, že jde zatím pouze o test. Těch za poslední dobu provedl několik – upřednostnil například příspěvky přátel před posty od stránek. Zejména mezi mladými lidmi jde o oblíbený zdroj zpravodajského obsahu.