Švorc odstoupil z postu šéfa Ředitelství silnic a dálnic

Praha – Z vedení Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes odstoupil jeho šéf Jiří Švorc. Stalo se tak po dohodě s ministrem dopravy Pavlem Dobešem. Švorc ale získal pozici novou. V budoucnu bude mít na starost nejvýznamnější dopravní komunikace, jako jsou D1 a R35. Uvedlo to ministerstvo dopravy. Během zítřka nebo pozítří předá funkci ředitele svému pověřenému nástupci. O tom bude muset rozhodnout výběrové řízení. Zatím ale není známo, kdy bude vypsáno, řekla Květa Kočová z tiskového oddělení ministerstva dopravy.

„Pan ministr si v tuto chvíli stanovil dvě zásadní priority. První z nich je transformace Ředitelství silnic a dálnic do nějaké jiné formy, asi akciové společnosti. Druhá pak kompletní příprava a realizace projektů modernizace dálnice D1. Pro tuto pozici bych přijal pověření pana ministra,“ podotkl odstupující ředitel Jiří Švorc. Transformace na akciovou společnost bude podle Dobeše spojena s dalšími personálními změnami.

Podle některých spekulací by Švorce ve vedení Ředitelství silnic a dálnic mohl nahradit dosavadní ředitel úseku výstavby ŘSD René Poruba. „Bude vypsáno výběrové řízení na nového ředitele. Tak jak koaliční smlouva praví, je třeba komunikovat tento post ve spolupráci s panem premiérem. V tuhle chvíli je to otázka měsíců,“ podotkl Dobeš.

Švorc končí ve vedení ŘSD (zdroj: ČT24)

Švorc se bude starat o modernizace silnic D1 a R35

Příprava výstavby rychlostní silnice R35 bude podle ministra dopravy potřebovat podporu i ze strany dalších ministerstev, regionů, starostů a jiných subjektů. „To vše bude mít na starost právě pan ředitel Švorc v pozici koordinátora a zmocněnce ministra dopravy, následně navrhnu panu premiérovi zmocnění vládou ČR,“ uvedl Dobeš.

Švorce do funkce generálního ředitele ŘSD dosadil bývalý ministr dopravy Vít Bárta (VV) 24. srpna loňského roku. Na postu vystřídal Alfréda Brunclíka, kterého Bárta vinil z chyb při sestavování seznamu silničních staveb, kde se kvůli nedostatku financí měly zastavit stavební práce. Za „tragické pochybení“ označil Bárta především to, že na seznam byl zařazen most u Bohumína, který je součástí přivaděče na D47. Podle Bárty měl tehdy Švorc zlepšit komunikaci mezi státem a stavebními firmami a tlačit na snižování cen stavebních prací. 

ŘSD působí jako investor při výstavbě nových komunikací. Zároveň se stará o údržbu dálnic, rychlostních komunikací a silnic první třídy. Silnice nižších kategorií mají na starosti jednotlivé kraje. Jiří Švorc se narodil v roce 1961. Vystudoval České vysoké učení technické. Od konce osmdesátých let působil ve vedoucích funkcích, nejprve ve státním projektovém ústavu Brno a od roku 1993 v soukromé sféře ve společnostech ARAL, GLOBUS, OBI Slovensko a ÖMV. Později pracoval externě v oblastech inženýrské činnosti a projektového managementu.