Praha – Nová Škoda Citigo se na českém trhu objeví v týdnu na přelomu listopadu a prosince. K mání bude třídveřová verze nejmenší škodovky, Citigo s pěti dveřmi přijde na trh na začátku příštího roku. Už dnes ale mohou lidé Citigo spatřit v ulicích Prahy a v okolí hlavního města. Právě tady během pondělka probíhají testovací jízdy nejmenšího vozu z mladoboleslavské rodiny.
Škoda Citigo přijde na trh koncem listopadu, dnes jezdí po Praze
Škoda si od svého sedmého a zároveň nejmenšího modelu slibuje vstup do silně zastoupeného segmentu mini vozů, kde dosud kralují Fiat Panda, Kia Picanto a Chevrolet Spark. Celkem si ve třídě zatím konkuruje 17 vozů. Škoda Citigo se již začala vyrábět v bratislavském závodě Volkswagenu spolu se sesterskými mini vozy VW a Seatu. Volkswagen Up by se měl v rámci dohody uvnitř koncernu na český trh dostat až příští rok v červnu. Jeho cena bude začínat pod 200 tisíci korun. Cena kolem 180 tisíc se čeká i u Škody Citigo. Oficiálně ji zatím ovšem mladoboleslavská automobilka neoznámila.
Citigo je prvním autem, které nese na své karosérii nové černo-stříbrné logo značky. Na moderním designu malé škodovky se svým týmem pracoval šéfdesignér Jozef Kabaň. „Trh s malými vozy celosvětově zaujímá zhruba 10 procent celkového odbytu, proto i pro koncern a pro značku Škoda je to významný segment, do kterého poprvé v historii vstupujeme,“ prohlásil ředitel prodeje Škoda Auto Petr Pečenka.
„Města, jako jsou Řím, Paříž, Londýn a tyto výrazně větší trhy, jsou samozřejmě schopny zajistit potřebnou dávku odbytu k tomu, aby se jak Škodovka, tak potažmo Volkswagen a Seat, nějakým způsobem přiživily na boomu miniaut,“ myslí si šéfredaktor Auto7 Jan Blažek.
Winfried Vahland, předseda představenstva Škody Auto
„Citigo je ústředním pilířem naší růstové strategie a otevírá naší značce cestu do silně rostoucího segmentu mini vozů.“
Citigo má délku 3,56 metru, šířku 1,65 metru a výšku 1,48 metru. Objem zavazadlového prostoru je 251 litrů, sklopením opěradel zadních sedadel pak vzroste na 951 litrů. Model nabídne dva nové tříválcové benzinové motory. Oba mají objem 1,0 litru a výkon 44 kilowattů (60 koní) nebo 55 kilowattů (75 koní). V úsporné variantě Green tec se má průměrná spotřeba pohybovat kolem 4,2 litru na 100 kilometrů, u druhého motoru pak 4,3 litru. V roce 2012 Škoda Auto vyjede kromě modelu s ručně řazenou převodovkou také se Citigo s pětistupňovou automatizovanou převodovkou.
Automobilka hodlá se Citigo pro svou značku získat mladé řidiče, mladé rodiny, které potřebují druhý nebo třetí vůz do rodiny. „Naše novinka beze zbytku naplňuje firemní filozofii značky… Je kompaktní a přitom dostatečně prostorná. Úsporná, ale překvapivě agilní,“ upozornil Vahland.