Útraty Čechů v zahraničních e-shopech či při rezervacích ubytování a letenek loni stouply o 32 procent na 27,7 miliardy korun. Celkem loni tuzemští spotřebitelé provedli 25,3 miliardy on-line transakcí v zahraničí, průměrná hodnota jednoho nákupu dosáhla 1095 korun. Vyplývá to ze statistik Sdružení pro bankovní karty. Nejpopulárnější jsou kvůli nízké ceně čínské internetové obchody.
Nákupy v zahraničních e-shopech mají Češi stále raději, největší zájem je o módu
Jen v posledním loňském čtvrtletí, které je ve znamení vánočních nákupů, tuzemští spotřebitelé on-line nakoupili kartou za hranicemi zboží a služby za 8,7 miliardy korun.
Podle celoevropského průzkumu společnosti DPD je nakupování v zahraničních e-shopech stále oblíbenější, zkušenost s ním má již 51 procent Čechů. Hlavními důvody jsou především lepší nabídky a možnost nakoupit značky a produkty, které nejsou dostupné na lokálním trhu.
„Samozřejmě by si stejně jako u lokálních e-shopů měl každý prověřit, zda je ten, ze kterého si chce zboží objednat, známý, jaké má referenční hodnocení, jestli cena není podezřele nízká nebo už v něm například někdo blízký bez problémů nakoupil. Dobré také je podívat se, zda se například na sociálních sítích nemnoží diskuse o nedoručeném nebo nekvalitním zboží,“ uvedl generální ředitel DPD CZ Miloš Malaník.
Češi letos utratí v internetových obchodech rekordních zhruba 115 miliard korun, meziročně o pětinu víc. Podíl tuzemské e-commerce na celkovém maloobchodu dosáhne téměř 11 procent, očekává Asociace pro elektronickou komerci.