Obrat největšího tuzemského internetového prodejce Alza.cz loni podle předběžných výsledků stoupl o 24 procent na rekordních 14,5 miliardy korun bez DPH. Počet objednávek, které e-shop loni vyřídil, dosáhl pěti milionů. Alza také loni pokračovala v zahájené expanzi do dalších 26 států Evropské unie.
Alza.cz loni rekordně zvýšila tržby na 14,5 miliardy korun
„Mezinárodní expanze překonala naše očekávání. Právě prodej do dalších zemí se nemalým způsobem podílel na růstu. Očekáváme, že zde brzy překročíme miliardovou hranici obratu,“ uvedl místopředseda představenstva Alzy Tomáš Havryluk.
Z nových trhů na e-shopu nejvíce nakupují zákazníci z Německa a Velké Británie.
Největší investice loni směřovaly do logistiky. „Rychlost a spolehlivé dodání zboží je pro zákazníky e-shopů zcela klíčová. Proto jsme vybudovali nové distribuční centrum na Slovensku, ze kterého nyní dodáváme zboží nejen slovenským zákazníkům, ale také do okolních zemí,“ dodal Havryluk. Vedle navyšování skladových kapacit se firma podle něj nyní soustředí na rozvoj zákaznicky nejoblíbenějších způsobů doručení zboží.
Společnost také urychlila instalaci samoobslužných výdejních schránek AlzaBoxů do všech regionů Česka. Nyní jich sama provozuje 50 a další plánuje. Počet objednávek loni dosáhl hranice pěti milionů. Na růstu se významnou měrou podílelo i zdokonalování IT procesů. Webové stránky e-shopu navštívilo za jeden den až 1,2 milionu uživatelů.
O více než 40 procent meziročně vzrostly nákupy prostřednictvím mobilních zařízení. „Obliba nákupů přes mobily a tablety se u zákazníků neustále zvyšuje,“ dodal Havryluk.
Alza.cz v roce 2014 zvýšila zisk meziročně o devět procent na 470 milionů korun. Mezi další největší tuzemské internetové obchody patří Mall.cz, Parfums.cz či CZC.cz.