Praha - Kromě zpřísnění bodového systému chystá vláda vytvoření reklamních spotů, které mají varovat před následky rychlé jízdy a dalšího hazardního chování na silnicích. Jejich zpuštění ale překvapivě nechystá na prázdniny, ale až na září. V dnešních Otázkách Václava Moravce na to uvedl ministr dopravy Aleš Řebíček (ODS).
OVM: Spoty varující před rychlou jízdou budou v září
„O prázdninách spoty nemají takový účinek, protože se lidé méně dívají na televizi,“ vysvětlil jeden z důvodů, který rozhodl o načasování preventivních spotů. Dalším důvodem je podle Řebíčka časová náročnost přípravy spotů. Ministerstvo dopravy na ně muselo vypsat výběrové řízení.
S vytvořením spotů souhlasí i ČSSD, i když by je raději spustila už v létě. „Myslím si, že byť je to hodně drsné, tak to může sehrát určitou roli. Každý jsme někdy byli účastníky dopravní nehody a víme, že když to vidíte na vlastní oči, tak to s člověkem trochu zahýbe,“ uvedl v Otázkách Václava Moravce místopředseda sociální demokracie Milan Urban.
K vytvoření dopravních spotů vládu inspirovala podobná praxe úspěšně fungující ve Velké Británii. Reklama má být součástí dopravního čtyřlístku a doplnit připravované zpřísnění bodového systému, se kterým ministr dopravy Řebíček počítá od ledna příštího roku. Nově by se mělo postihovat bránění v předjíždění, nedodržení bezpečné vzdálenosti a porušení povinnosti dávat znamení při změně směru jízdy.